Alice (Springs) In Wonderland - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu Alice (Springs) In Wonderland - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

Alice (Springs) In Wonderland

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Juni 2011 | Nederland, Valkenburg

Wonderland it was..

Na Cairns vloog ik dus naar Alice Springs, waar ik een dag na aankomst mijn 3 daagse tour door the Red Centre zou beginnen. Omdat ik de volgende morgen om 05.00 werd opgehaald door de tourguide, ben ik lekker vroeg mijn bed in gedoken met drie meides die aan dezelfde tour zouden beginnen. Had zelfs een kamergenoot uit LEIDEN! Was dat even toevallig. Om 04.15 ging dus mijn wekker en na een laatste douche voor dat weekend, mijn tas ingepakt te hebben werd ik buiten in de kou opgewacht door de tourguide en kon de trip beginnen!

Met 19 andere pubers van alle nationaliteiten reden we naar het Ayers Rock Resort om de tour ''te openen'' na een heerlijke sandwichlunch zijn we naar het National Park gereden voor een wandeling om Kata Tjuta & om de zonsondergang bij Uluru, Ayers Rock te bekijken. De rots veranderde van feloranje tot donderrood, het was echt prachtig! 's Avonds hebben we met de hele groep een BBQ bereid en deze om het kampvuur genuttigt. Na wst spookverhalen, ervaringin & sociale gesprekken was het tijd om te slapen... We sliepen in en SWAG. Dat is een dikke stevige slaapzak met een matrasje er in, daar in ga je met nog een slaapzak en je pyjamaatje. Dan trek je een flap over je hoofd en lig je dus als een soort mummy op de grond te slapen, ook een erg leuke ervaring. haha. De volgende morgen werden we weer om 05.15 gewekt voor en sunrise-wandeling om Ayers Rock. Ook dit was echt prachtig. We hebben om de Ayers Rock gelopen, een wandeling van ongeveer 3 uurtjes, de zonsopgang was werkelijk fantastisch.. Na deze wandeling zijn we naar het Cultural Centre gegaan voor een soort rondleiding, Anna een nederlands meisje, Lauren een meid uit Melbourne en ik, vonden dat we wel een koffie hadden verdient na de wandeling om de Ayers Rock, dus zijn lekker in het cafétje gaan zitten en hebben vrij weinig van het Cultural Centre gezien. Na deze rondleiding zijn we terug gegaan naar de Ayers Rock en konden we kiezen om een verhaal aan te horen van de tourguide over de Aboriginals of om de Ayers Rock te beklimmen.. mijn keusze was snel gemaakt & ik begin de rots al op te kruipen. Deze was ontzettend steil maar het uitzicht was het meeer dan waard! Na deze klim was het tijd voor een lekkere lunch: Chicken Burgers! Konden we ook goed gebruiken omdat we die middag 4 uur in het busje moesten zitten voor ons nieuwe verblijf.

De volgende stop was de Kings Canyon, daar sliepen we in 't Kings Canyon resort, uiteraard weer in een swag. We kwamen 's avonds aan en gingen meteen spagetti koken, deze weer om een kampvuur genuttigt & daarna een aantal biertje gedronken, het was tenslotte alweer de laatste avond van de tour! Na een goede avond weer in/op/naast/onder onze swag beland voor een erg korte nacht.... Om 0530 werden we weer wakker getrommelt voor een lange wandeling over de Kings Canyon, en dit was echt prachtig. Weer de zon op zien komen, prachtige landschappen gezien en erg mooie foto's gemaakt. We hadden een koekjes stop bij de Garden of Eden, een prachtig meertje. En na 4 uur gewandelt, gekletst en gelachen te hebben was deze wandeling ook tot een eind gekomen. Na deze wandeling stopte we bij Kings Creek om te lunchen, en toen ik even een drankje wilde kopen in het cafétje kwam ik zowaar een vriendin tegen die ik in Sydney ontmoet had, dat was bizar! Helemaal in Alice Springs! Na kort bijgekletst te hebben moest ik weer gaan, omdat we terug zouden rijden naar Alice Springs, een rid van 5 uur. terug in Alice Springs hadden we samen met een andere tour groep 's avonds in een ander hostel afgesproken om uit eten te gaan en een lekker drankje te doen, een bord vol patat met een snitzel werd naar binnen gewerkt en het bier bleef ook maar stromen, het was tenslotte Happy Hour. Lauren, Anna en ik zaten in dezelfde hostelkamer dus namen met zijn drieen een taxi terug en vielen diep in slaap. Hun vertrokken de volgende dag naar Melbourne, maar ik bleef nog 3 nachtjes in Alice Springs om de stad te verkennen en mijn laatste zon-dagen te pakken. In dat hostel heb ik ook 1 ochtend bedden opgemaakt voor 3 gratis nachten accomodatie, dus dat was ook erg fijn! Met 2 kamergenoten, Hedi & Nele, beide uit Duitsland, ben ik mijn laatste avond naar de zonsondergang gaan kijken op Anzac Hill, dat was ook prachtig.. Elke zonsondergang en zonsopkomst is mooi in Australie! Daarna hebben we pannekoeken gebakken & na een gezellig avondje naar bed gegaan, moest namelijk optijd uittrekken omdat ik The Ghan (trein) naar Adelaide zou nemen die dag.

Nele liep met mij mee naar het station en ik checkte mijn backpack daar in. We hebben gekletst en foto's gemaakt totdat ik de trein in moest, en toen was Alice Springs voorbij. Alice Springs was een geweldig mooie ervaring en ikben ontzettend blij dat ik dat gedaan heb! Toen de trein begon te rijden had ik 24 uur te gaan. In deze trein had ik een heerlijke stoel die bijna helemaal naar achteren kon, in de trein was een leuk café waar ik 's avonds een lekkere maaltijd genuttigt heb en met de oma die naast mij zat, en een jongen die naast me in de andere rij zat de hele avond heb gekletst.. De oma ging lekker vroeg slapen, dus zat ik nog een paar uurtjes met de jongen en wat personeel te kletsen. Een uurtje of laat was het ook tijd voor mij om m'n oogjes te sluiten.. Na een korte nacht werd ik om 7 uur wakker en besloot ik een poging te doen een douche te nemen.. en dat was erg grappig.. De trein waggelde nogal dus ikzelf kon ook niet stilstaan onder de douche.. Ben bijna omgevallen en moest erg lachen, een leuke ervaring! De laatste uurtjes in de trein had ik twee meides ontmoet die in hetzelfde hostel verbleven in Adelaide als ik, dus namen we met zijn drieen een taxi naar het hostel en zaten we grappig genoeg nog in dezelfde kamer ook! We zijn toen de stad in gegaan, welke ik echt geweldig vond! Adelaide is een super leuke stad, erg groot ook. 's Avonds had ik een grote voedselmarkt ontdekt met een Asian Food Court, waar ik een groot bord aziatische zooi gegeten heb. De volgende dag had ik met Kelly afgesproken, met Kelly ben ik 3 jaar geleden op LCKV geweest en zij is 2 jaar geleden naar Adelaide ge emigreert met haar ouders. Rond het avondeten kwam ze bij mijn hostel aan en zijn we uiteten gegaan bij haar oude werk. Na een lekker pizza en wat glaasjes rose vonden we het een strak plan dit voort te zetten in het park, dus zaten wij in een random park met twee flessen Passion Pop, dit was echter ook niet genoeg dus besloten we een bar op te zoeken, daar 3 jongens ontmoet waar we een erg leuke avond mee hebben gehad. De volgende dag kwam Kelly weer naar mij toe omdat we 's avonds naar een voetbalwedstrijd zouden gaan in het stadion AUSTRALIE - NIEUW ZEELAND. Dit was ook een super toffe ervaring. De volgende dag stond Kelly WEER voor de deur, voor een laatste middag gezelligheid.. Toen was het tijd om afscheid te nemen, vond ik helemaal niet leuk. :) Maar al het leuke komt tot een eind.. de volgende morgen vloog ik naar mijn final destination, Melbourne..

Na een super korte vlucht kwam ik in het regenachtige Melbourne aan & nam ik het openbaar vervoer naar m'n hostel. Daar aangekomen ben ik weer lekker door de stad gaan lopen & heb toch maar wat souvenirs gekocht. ;) 2 avonden voor vertrek vroegen twee jongens of iedereen mee wilde eten omdat ze een koningsmaal hadden gekookt, de jongens, Carl (Tyger) en Ronnie waren erg gezellig, raakte met ze ingesprek en heb 's avonds met Carl en film gekeken. De volgende dag ging ik naar de Queen Victoria Market voor nog meer souvenirs en te genieten van de zonneschijn.. Heb die avond met Ron en Carl gekookt en gegeten en ook dat was een erg gezellige avond. Maar toen was mijn laatste dag aangebroken... We besloten het maar op het zuipen te zetten omdat het mijn laatste dag was, en dat was nog een best goed plan ook! Het was enorm gezellig, maar rond etenstijd moest ik toch gaan.. Op weg naar het vliegveld een stuk of drie keer met Ron gebelt, lekker sociaal! Nadat ik was ingechecked voelde ik me toch wel een beetje verdrietig.. het avontur was gewoon al weer voorbij! Om 22.30 australische tijd steeg het vliegtuig op en viel ik praktisch meteen in slaap.. Ik werd letterlijk wakker toen we in Guanghou waren aangekomen, perfect! Aldaar was het een flink gedoe om over te stappen naar het vliegtuig naar Beijing+Amsterdam, met een hele groep andere Nederlanders werden we het hele vliegveld door geslingerd voor frits mag weten wat. Maar uiteindelijk konden we gewoon boarden en vertrok het vliegtuig optijd naar Beijing, deze vlucht duurde maar 3 uur en zou maar 40 minuten stoppen in Beijing.. maar.. 40 minuten werden 2 uur.. het was erg aan het stormen namelijk! Dus we kregen anderhalf uur vertraging, wat dus ook betekende dat ik anderhalf uur later op Schiphol zou landen, vond ik erg jammer! Maar toen het vliegtuid opsteeg was ik ERG blij! had tenslotte nog tien uur te gaan.. Maar gelukkig waren er genoeg filmkeuzes en kwam ik na 7 films aan op Schiphol om 20.25 landde ik.

Toen ik door de douane liep stonden mam, wil, yo, rob, knier, dave & jen op me te wachten met 2 spandoeken.. Na iedereen dikke knuffels en kussen gegeven te hebben, wat traantjes gelaten met moeders, was het tijd voor een lekker hollands broodje haring met uitjes en bier! Hierna zijn we naar huis vertrokken en kwam een grote verrassing.... Frits Roozendaal en mama hebben toen ik weg was mijn slaapkamer verbouwd, de aangrenzende slaapkamer is bij mijn oude slaapkamer gevoegd door de muur er tussen er uit te halen, nu heb ik een geweldig grote leuke super mooie slaapkamer!! Mijn dag kon niet meer stuk! Na wat kort bijgekletst te hebben ging ik lekker met moeders naar bed, want ik was kapot! Maar ook hier was de jetlag aanwezig en werd ik de volgende ochtend om 8 uur al wakker. Ik nam en douche en had zin om iedereen weer te zien! Dus gingen we langs opa, de overburen & natuurlijk frits! Ook ging ik langs m'n oude werk en ben ik meteen weer aangenomen. Dus vanaf volgend week gaat Miek weer fulltime aan het werk!


Hoe snel deze reis is gegaan is onwerkelijk, dat ik weer thuis ben is onwerkelijk, en wat ik allemaal bereikt heb is onwerkelijk. Ik ben ontzettend trots en tevreden op mijzelf, ik heb mij elk moment van mijn reis gemaakt, ik heb elke dag weer opnieuw genoten & heb miljoen nieuwe ervaringen op gedaan......

Dit is niet het einde, dit is pas het begin.

  • 13 Juni 2011 - 19:06

    Mama:

    13 juni 21.05 uur

    Lieve Miek

    Half liggend op de bank heb je je ( voor nu ) laatste reisverslag gemaakt, van 3 onvergetelijke maanden in Australie en Nieuw-Zeeland. Volop hebben we van je verhalen genoten, maar des te meer geniet ik van je thuis zijn. Je hebt veel moois gezien, vriendschappen gesloten en je bent gegroeid in je persoontje :P Ben dan ook zo trots op mijn "kleine meid". Dank je wel dat we een stukje hebben mee mogen "lopen" met je verhalen en vele vele foto's.

    Dikke kuzzz & knufff

  • 13 Juni 2011 - 19:14

    Kniertje:

    Wat een geweldigen ervaringen zet je weer neer. En Miek dit pakken ze je niet meer af. Eigenlijk vindt ik je best een toppertje dat jij dit toch maar in je uppie gedaan hebt.
    Maar wij zijn natuurlijk ook ontzettend blij dat je weer in ons kikkerlandje je bent. En dat je woensdag weer lekker bij ons de..................? op komt eten.

    Dikke knuf van ons

  • 13 Juni 2011 - 19:30

    Pap,13-6,21.20u:

    Heel fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen. Ook fijn dat je nu een grotere kamer hebt. Ook fijn dat je weer zo snel aan de slag gaat. Helemaal fijn dat je zo trots op jezelf kunt en vooral mag zijn na deze enorme verrijkende ervaring.
    Hoop snel wat met je af te kunnen spreken.
    Liefs en dikke kus, Pap en Auk

  • 14 Juni 2011 - 07:35

    Marieke:

    Het was geweldig om die verhalen van jouw te lezen, moet je wat mee doen!
    Maar wat een belevenis, gaaf hoor dit pakken ze je niet meer af!!
    Spreek je snel weer, groetjes.

  • 14 Juni 2011 - 19:57

    Jen:

    Super weer, ga je verhalen nu wel missen hoor! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 16704

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: