''I Like Big Buts And I Can Not Lie.... - Reisverslag uit Coomera, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu ''I Like Big Buts And I Can Not Lie.... - Reisverslag uit Coomera, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

''I Like Big Buts And I Can Not Lie....

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 April 2011 | Australië, Coomera

You Other Brothers Can't Deny, Cause When A Girl Walks In With An Iddy Biddy Waste And A Round Thing In Your Face You Get Sprung.''

Goodbye Sydney.
't Plan was om een drankje te doen op onze laatste avond, lekker vroeg te gaan slapen, aangezien we er om 05 uur weer uit moesten, maar neeeeee. :P Dat werd; een drankje, nog een drankje, nog wat drankjes, wat dansjes, drankjes en nog meer dansjes. Eenmaal terug in het hostel realiseerde ik me dat mijn boodschappen nog in de koelkast stonden, al mijn boodschappen, in de koelkast die dus dicht is van 23 tot 07. SHIT I'm leaving @ 06!!! In diepe schaamte heb ik Joe wakker gebelt, of hij de koelkast open wilde maken.. En dat wilde hij wel even, om 06 uur 's ochtends. Lieve Joe! Dus had thank god mijn boodschappen nog. Hilarisch moeilijke ochtend was dat joh. Met m'n backpack en al, de zon op zien komen, lopend naar het treinstation, om 06 uur sochtends, na een veels te kort nachtje. Memorabel. Mijn nieuwe avontuur kon beginnen: Port Macquarie. Maar eerst.. een busreis.. van 7.5 uur. Awesome. Wasn't that bet after al! Slept almost the intire time. :D Kwam rond half 3 's middags aan, kon de Greyhound bus eindelijk verlaten, en werd opgepikt door Ainsley, een Nederlands meisje die werkte in het Ozzie Pozzie backpackers hostel. ''Are you Annemiek? Je bent Nederlands right? Awesome!'' that was fun. Kom je net van 15 dagen fulltime nederlands in Sydney, ben je er nog niet vanaf. :P

Port Macquarie is een super leuke stad, of een dorp, ik weet het niet precies. Het heeft zeven stranden, Town beach, Oxley beach, Rocket beach, Flynns beach, Nobby's beach, Shelly beach, Miners beach & Lighthouse beach. Dat zijn er 8. En ze liggen allemaal naast elkaar, letterlijk naast elkaar, het is gewoon 1 enorme lange strook met zand, en soms een grote steen er tussen, dus dat maakt het aparte stranden, I guess. Kom ook steeds vaker tweedehandskleding winkels tegen, erg grappig om door heen te lopen, soms kom je een adidas hemd tegen voor 8 dollar, en dan denk je ….. awh yeah... (A) Maar er hangen voornamelijk opa en oma kleding en tassen uit het jaar nul. Om de een af andere reden is hier ook elke avond bliksem, en soms wat donder, maar geen regen. Erg grappig, en mooi, die bliksem. Afgelopen donderdag 21 april was het stiekem ook pizza night, met het hele hostel, pizza, garlic bread & goon voor 8 dollar. Great! Raakte tijdens mijn 8 verschillende stukjes pizza eten in gesprek met de hele tafel, letterlijk iedereen kwam ergens anders vandaan, super leuk! Engels is zo'n fijne taal. Door de gesprekken vloog de tijd & raakte we voorbij de stiltetijd, of zo, rond een bepaalde tijd moet het stiller worden in het hostel. Maar we waren nog lang niet uitgepraat! So we dicided to go out. :D Wat ook grappig is, is in elke stad/dorp or whatever hebben ze de zelfde clubnamen: Altitude, World Bar, Down Under Bar. Erg grappig. Onze reis ging naar Altitude, met Nathan, Kat, Thimo, Brian, Charlotte, Howel, Matt & Sarah. Heb een heerlijk gezellige avond gehad en er ontstond een klik tussen Kat en mij.

De volgende morgen (vrijdag 22) gingen we naar het strand! Dat hadden we de vorige avond besloten, Kat Thimo en ik huurde een fiets en onze trip kon beginnen, en wat een geluk hadden we met die 28 graden. HOT Oxley Beach it is, wij liggen, bakken, bruin worden, genieten, kletsen over van alles, de zee in, de zee uit, hondje een stok laten aporteren, hondje mij bijten, pijn in m'n duim, genoeg strand gehad, terug naar het hostel, douchen, MOE. Wat is een dag op het strand liggen toch vermoeiend. :P Ondertussen hadden Kat en ik elkaars plan van de aankomende week uitgewisselt. Ze vertrekt zondag naar nearby Surfers paradise, naar haar oom en tante, die hebben daar een appartement. Ik sla Byron bay over, en ga zondag op maandag (0045 – 0920) naar surfers paradise met de Greyhound, daar neem ik de trein naar Coomera, daar pikt Kat me op en dan slaap ik bij haar oom en tante! Isn't that awesome, free accommodation. Vind het zo heerlijk hoe mijn plannen letterlijk elke dag veranderen. In surfers paradise ga ik voor het eerst een surfplank bereiden, erg spannond. :P Na surfers paradise vervolg ik mijn trip naar brisbane, en na een paar dagen daar moet ik toch wel een plan gaan maken! Want dan heb ik only 4/5 weeks left. :( Time flies.


Maandag 25 april (Anzac day)
Daar zit je dan, met je luie reet op een enorme bank in een blauwe woonkamer met een flatscreen tv voor je neus. @ Ben's house dus! Jaja, vanacht een busrit van Port Macquarie naar Surfers Paradise gemaakt. M'n laatste avondje in het hostel was erg gezellig, Kat vertrok om 21.00 al, dus ik moest me nog 3 uur vermaken.. Gelukkig hadden we genoeg potjes kaarten en spelletjes en vloog de tijd voorbij, mistte zelfs bijna m'n bus! Mijn bus vertrok vanacht om 00.45, en ik viel letterlijk meteen in slaap (kwam ook wel door wat drankjes). Rond 05.nogwat werd ik wakker met een slapend linkerbeen & m'n oogmasker op m'n voorhoofd.. kapot was ik! Moet toch zeggen dat zo'n lange busreis (of je nou wakker bent of niet) erg vermoeiend is. Rond 07 uur 's ochtends smste Kat dat ze in Coomera was aan gekomen, bij haar oom thuis. We wisselde mijn aankomst tijd uit & toen kon Kat's oom, Ben, mij wel ophalen vanaf het bus station! Gelukkig, anders had ik een uur in de bus moeten zitten. Erg gezellig man is het, hij woont in een soort van Resort voor bejaarden, of nouja.. 50plusers. Met een gymnasium, tenniscourt, pool en wat al niet meer. Toen we van het busstation naar Ben's huis reden, reden we langs Movie World & Wet&Wild Waterpark, dit wekte wat interesse op bij mij en Kat dus hebben we besloten ons vanmiddag eens lekker te verwennen in de warme baden van het waterpretpark! Ik vind het toch wel erg vreemd dat ik nu in een huis zit, heb een slaapkamer voor mezelf met een enorm tweepersoonsbed... een badkamer, zoals ik net al zei een super leuke woonkamer, en een heerlijk grote keuken. Niet te vergeten de tuin, waar rond het einde van de middag hagedissen door lopen, leuk! Morgenochtend worden Kat en ik naar mijn hostel in Surfers Paradise gebracht door Ben, daar ga ik inchecken, m'n tassen dumpen & gaan we naar het strand: Surfen staat op het programma van morgen! :D Ook ga ik langs een reisbureau om mijn plan uit te werken. Heb er erg veel zin in!

Ik weet dat dit een belachelijk lang verslag is, maar ik hoop wel dat jullie besluiten 'm helemaal te lezen, gewoon omdat het onwijs interessant en leuk is. :P Hoe langer ik op reis ben, hoe meer ik merk dat ik gewoon aan het ''leven'' ben, ik doe dagelijkse dingen, uiteraard, maak natuurlijk veel mee, probeer zo veel mogelijk foto's te maken, maar het voelt niet meer als een vakantie zeg maar, het voelt als thuis. Of zo? Het voelt goed. Ik geniet. Voor mijn foto's van Sydney en Port Macquarie kunnen jullie weer terecht op mijn facebook!

http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.208730135818611.56344.100000448798868&l=9c9c51517d..

PS VERGEET MIJN VORIGE VERSLAG NIET TE LEZEN. :D

  • 25 April 2011 - 05:37

    Pap, 2e P-dag:

    Lieve Miek,
    Feels like home. Enjoy your stay!!
    Wat een levensgenot om daar te vertoeven en wat een prachtige verhalen. We blijven je volgen.
    Liefs Pap en Auk

  • 25 April 2011 - 07:25

    Knarf:

    Vette verhalen miek! Zo lang dat ik bijna mijn paasontbijtje heb gemist :D

    Ga nu ff kijken naar wat foto's! haha

    Have fun chick! xx

  • 25 April 2011 - 13:04

    Jen:

    Tegen het eind van je verhaal zat ik me te bedenken wat ik ging reageren.. en maar je was me voor. Je leeft nu gewoon echt daar. Dat waren de juiste woorden! Dus nu heb ik bij deze niets meer te zeggen, want je was me voor :p

  • 26 April 2011 - 06:05

    Marieke:

    Vindt het helemaal niet vervelemd hoor om je verhalen te lezen, haha!!
    Je moet er alleen wel ff voor gaan zitten maar wat een belevenis allemaal zeg, geweldig!!!
    doeidoei

  • 26 April 2011 - 20:24

    Rob V/d Meij:

    niet vervelend maar een leuk verhaal je maakt genoeg mee en de verhalen langer straks schrijf je nog een boek!!
    nog veel plezier en de groeten van Fam v/d Meij

  • 27 April 2011 - 06:05

    Mama:

    Woensdag 27-04-2011

    Miekieieieieieie.....

    Ondanks dat ik je meeste "verhalen" al weet voor je reisverslag :D Blijft het toch heerlijk om het te lezen, vooral die manier waarop je schrijft, moet ik erg om lachen soms. Lekker ding ben je ook :P Blijf vooral genieten, maar dat gaat je zeer zeker lukken ;)

    Dikke Kuzzz & Knuf

  • 09 Mei 2011 - 06:55

    Zus!:

    Voor het eerst een beetje traantjes. Wat ben ik toch enorm jaloers op jou!

    Stoere drol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 16704

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: