the Sun keeps on shining - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu the Sun keeps on shining - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

the Sun keeps on shining

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Mei 2011 | Australië, Mooloolaba

Het is weer tijd voor een nieuw verslag! Een nieuw verhaal met nieuwe avonturen, nieuwe ontmoetingen & nieuwe ontwikkelingen!

Ik ben inmiddels bijna 8 weken op reis, en de tijd gaat steeds sneller. Nu ben ik al ruim over de helft en bevind ik me volgende maand alweer in Nederland. (maar daar wil ik liever niet aan denken.:P) Mijn vorige verslag eindigde in Surfers Paradise, bij Kat's oom thuis. Heb daar een heerlijke nacht geslapen in een tweepersoonsbed met allemaal kussens om mij heen.

We zijn 's ochtends vroeg op gestaan voor een ontbijtbuffet @ the Sharks. dat was een bar, casino, buffetrestaurant in 1. Je kon er wedstrijden van the Sharks kijken & genieten van onwijs veel lekker eten voor weinig geld. Na het ontbijt werden Kat en ik afgezet bij mijn hostel & gingen we de stad verkennen. Ik heb een surfles geboekt en na wat geshop scheidde onze wegen en ging Kat terug naar haar oom, en ik naar mijn hostel. Aangezien het dinsdag was aten we met het hele hostel pizza, Cheap Tuesday @ Domino's Pizza... vreselijk. 7 weken lang, elke dinsdag, Meat Lovers Pizza. :P Elke dinsdag weer 't zelfde liedje. Erg leuk en erg gezellig. Ben 's avonds wezen stappen met m'n kamer genoten (3 duitse jongens & een zweeds koppel) en belandde na veel gedans heerlijk in m'n stapelbed. Die volgende dag stond SURFEN op het programma! Werd door een busje opgehaald en naar het strand gereden, in m'n surfpakkie gehesen & met 3 andere meides en onze surfplanken de zee in gegaan. Ik heb 1 keer op de plank kunnen staan en ben er tien keer zo hard weer van af gevallen, Man wat was dat grappig! ik heb achteraf een CD met foto's gekregen dus was helemaal blij. Omdat ik zo kapot was van het surfen ben ik lekker vroeg m'n bed in gedoken, mag ook wel eens!

M'n dagen in Surfers vlogen vooral voorbij aan strand & shoppen. Heb ook een avond geskypt met Moos en Frank! Wat was dat leuk zeg, mensen van thuis zien. M'n volgende stop: Brisbane! De Greyhound bus in gestapt om 9 uur 's ochtends met naast mij een jongen (rond de 25 schatte ik 'm) met een enorm schattige baby op z'n schoot, zo'n lekker dik mormel. De reis van Surfers naar Brisbane duurde ruim 2 uur en toen ik aankwam was ik ook best moe. In Brisbane was het Buddha festival aan de gang, een soort Pasar Mallam, waar ik me kostelijk vermaakt heb. De dag voor koninginnedag zaten we toch even aan de buis gekluisterd voor de bruiloft van Will en Kate. Hebben dat daarna gevierd met wat Goon, komt nu onderhand m'n neus wel uit. Op koninginnedag heb ik 3 meides ontmoet waarmee ik 's avonds ben gaan stappen, hebben een onwijs leuke avond gehad & besloten de volgende dag naar de lagoon te gaan, een soort openluchtzwembad, om lekker te zonnen en weer door het Buddha Festival te lopen. Hebben allemaal een lekker kleurtje opgedaan daar & na een lange middag niets doen keerde we terug naar het hostel voor m'n laatste avond in Brisbane.. Hebben 's avonds wat drankjes gedaan (zowaar met wat nederlandse jongens, kom ze steeds minder vaak tegen!) en optijd m'n bed ingedoken want de volgende dag vertrok ik alweer naar de volgende stad.

MOOLOOLABA!
Daar bevind ik me nu nog steeds, al 7 dagen ontzettend aan het genieten van het strand, de zon, de zee, de stad, het hostel en de mensen. In de bus van Brisbane naar Mooloolaba ontmoette ik Danielle en Serge, uit Engeland. Ze sliepen ook in hetzelfde hostel in Brisbane en gingen nu ook naar hetzelfde hostel als ik. (er is maar 1 hostel in Mooloolaba :P ) Dus hebben we meteen de hele dag met z'n drieen opgetroken. 's Avonds werd er triviant met het hele hostel gespeeld, waar ik totaal niet goed in was. hahaha. In dit hostel word iedereen er om 22 uur uitgegooid, dus vertrokken we de eerste avond met ongeveer 15 man naar het strand. Nadat Danielle en ik elkaar wat moed hadden ingesproken moesten we er toch aan geloven.... SKINNY DIPPEN! Wat was dat grappig. De zee hier is ook super warm dus koud hadden we het niet. :P Haha, na ons volgde de helft van de groep ook en hebben we een super leuke nacht @ het strand gehad. De volgende dag gingen we er vroeg uit omdat we een bus naar de Australia Zoo (Steve Irwin) hadden geboekt! Met z'n vijven (Danielle, Serge, Michael uit Frankrijk & Florian uit Zwitserland en ik) hebben we de hele dag door de ZOO gelopen, kangaroos en walibi's gevoerd, koala's geknuffelt & krokodillen en tijgershows bekeken. Een super leuke warme dag was dat zeg. Moet ook wel bekennen dat ik hier een leuke jongen heb ontmoet waar ik deze week erg veel mee opgetrokken heb. Hebben samen veel leuke dingen ondernomen hier & dat maakte m'n verblijf hier ook extra leuk. Heb 4 mei zelfs met m'n Opa geskypt voor zijn 85ste verjaardag.

Drie avonden terug zijn we met wat mensen een BBQ bij het strand gaan zoeken en heb ik voor het eerste kangaroovlees op, smaakte erg goed! Maar vulde wel ontzettend, 1 burger was meer dan genoeg voor mij. Serge komt oorspronkelijk uit Oekraine en had ook een maaltijd voor ons gekookt met erg veel groente en dergelijke. Was ook ontzettend lekker! Vanavond heeft Danielle chili con carne gekookt, weer een primeur voor mij. :P En het was heerlijk!
Heb hier in Mooloolaba ook mijn reisplan wat uitgestippeld & weet nu ongeveer precies wat ik allemaal ga doen! Maar dat hou ik nog lekker geheim naturlijk. Danielle en ik hebben de afgelopen paar dagen vooral bij het zwembad gelegen, bruin geworden & elke avond spelletjes gedaan & elke avond naar het strand gegaan.Heb het super erg naar mijn zin gehad in Mooloolaba maar moet morgen toch verder gaan. Ik vertrek morgenmiddag met Danielle en Serge naar Noosa, waar ongeveer 10 mensen van dit hostel op ons wachten voor een reunietje. In Noosa gaan we weer surfen en hopelijk kan ik dan wat vaker blijven staan haha.

De foto's van Surfers Paradise, Brisbane & Mooloolaba zet ik later op internet, maar zodra ze er op staan horen jullie het! Ik ga weer verder genieten van mijn verblijf hier & hoop dat jullie ook nog genieten van mijn reisverslagen!

Cheers vanuit Mooloolaba Backpackerssss!

• 08 Mei 2011 - 13:57

Pap,8-5,16h:

Ja lieve dochter stiekum een beetje aftellen richting realiteit. Nog gefeliciteerd met je opa en blijf vooral genieten Down Under!! Wij genieten veel van jouw ervaringen. Neem alles goed in je op en koester alles wat op je pad komt.
    Vriendje?? leuk hoor
    Lieve groet van ons XX

• 08 Mei 2011 - 16:59

Kniertje:

Ho iMiek,

Geweldig hoor al jou avontuurtjes. Maar stiekum weet ik ze al een beetje. Wordt van alle kanten door je Mams op de hoogte gehouden. En wat hebben ze allemaal genoten van je skypen. Nou meis wij wensen je nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier en blijf zeker genieten want voor je het weet dan zit je al weer in het vliegtuig naar Nederland.[ en zit je opeens aan een bordje kip kerrie].

Groetjes en een dikke knuffel van ons

• 09 Mei 2011 - 07:01

ZUS!:

JA ZEKER!

Heb eigenlijk niet veel te melden, behalve dat je zo tof bent. Maar denk dat je dat nu wel weet, lol.

HAVE FUN MATE!

• 11 Mei 2011 - 10:56

Moosz:

Geskyped met moos, jeej man ik sta in je verslag! Je zag er ook echt goed uit. Elke keer dat ik je verhalen lees word ik jaloers jonguh. Jij maakt dingen mee gek! Gaaf joh! Alleen kangaroovlees? Blegh.

XX

• 11 Mei 2011 - 21:54

Mama:

Woensdag 11 mei

Mieieieieieieiek

De verveling slaat nog lang niet toe :P hihi. Neem aan dat als je thuis bent, oeps: nog niet aan denken hoor, dat je een boek van je avonturen gaat schrijven, wordt een bestseller !! Geniet nog van je tijd in Noosa met.......En dan op naar Cairns. Owja, heb je minder blauwe plekken nu na je 2e surf dagje...??

We contaaaaaaaaaaaaacten

Dikke Kuzzz & Knuf

• 14 Mei 2011 - 07:16

Marieke:

Nou een boek van je reisverslagen moet je zeker maken, gaaf man om alles te lezen en je te volgen!!!Geniet er nog van, dat doe je volgens mij zeker en tot je volgende verhaal!

Groetjes vanuit Valkenburg...

• 16 Mei 2011 - 13:41

Frenk!:

supervet verhaal weer :D

• 16 Mei 2011 - 14:03

Pap:

En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je grote zus!!!!!
    Liefs en kus van ons