Eastcoast Adventure End's - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu Eastcoast Adventure End's - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

Eastcoast Adventure End's

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

26 Mei 2011 | Australië, Cairns

Lieve lezers.. !

Al bijna 3 weken niets van me laten horen, maar dat betekent dat ik het eeeeeeerrug naar mijn zin heb. :) Mijn avonturen aan de oostkust zitten er op, het is tijd om de strook vol stranden, zee & zon te verlaten en in te ruilen voor woestijn, zand & nog meer zon!

Maar laat ik eerst eens uitgebreid vertellen wat ik de afgelopen 3 weken heb uitgevoerd!

Ik eindigde mijn laatste verslag een dag voor vertrek naar Noosa. Ik ben samen met Danielle en Serge naar Noosa Heads vertrokken en hebben ons gesettelt in het Noosa Backpackers Resort. Had in Mooloolaba een klein treurig afscheid van Kyle (uit Canada) genomen, de jongen die ik daar ontmoet had. Maar met in het vooruitzicht dat hij een dagje&nachtje langs zou komen in Noosa. Maar dat kon de pret niet drukken, toen de avond aanbrak werden de dozen goon onder onze bedden vandaan gehaald en kon het feest weer beginnen. Een aantal jongens van Mooloolaba waren een paar dagen eerder al vertrokken naar Noosa en die hebben we daar weer ontmoet, een mini reunietje! Na een leuke gezellige avond bij het meer zijn we ons bed in gedoken, de volgende dag stond een stadswandeling op de planning!

Dat hebben we dus gedaan, van ons hostel, door de stad, naar het strand gelopen.. en daar gelegen.. tot zonsondergang. HAH! Hebben daarna een heerlijke pizza gehaald en ons weer in onze kamer genesteld voor nog een avond vol gezelligheid. De volgende dag gingen Danielle, Serg, Shaun, Ben, Leah, Hannes en ik naar het meer, omdat we een leuke aanbieding hadden gezien: 3 uur met een boot met fishing gear voor 70 dollar. Wat dus maar 10 dollar per persoon betekende!! Dus wij met onze drankjes, zwemkleding & muziek de boot op en een hele middag gevaren, gevist en lol gehad. :D Helaas maar 1 vis gevangen, wel een grote! nee dat is niet waar.... haha. Die middag kwam Kyle aan in Noosa dus was de groep weer compleet, met zijn allen hebben we een Chili con carne avondmaal op & na wat drankjes, muziek en gekkigheid zijn we in een diepe slaap gevallen. De volgende dag ging Kyle weer terug naar Mooloolaba, maar had me beloof het hele weekend terug te komen naar Noosa! Wat een lieverd was het ook. Die dag zijn Danielle en Serge ook vertrokken, dus had ik ''het rijk voor mij alleen'' voor 2 dagen. Ik ben met 4 mensen vanuit het hostel, 1 nederlands meisje voor de verandering, naar de strand gegaan en heb me daar de hele dag vermaakt. De volgende dag ben ik verhuisd naar een ander hostel, Nomads.

In dit hostel deelde ik een kamer met 4 andere meisjes & 3 jongens. Omdat het vrijdag de dertiende was stond er een thema feest op het programma. Dus dat hebben we savonds gedaan, gefeest! zonder kostuums though. Letterlijk 1 iemand had een kostuum, dus dat was erg komisch. Na wat gedans en gesjans naar mijn kamer gegaan om in een heerlijke slaap te vallen. Next day: Kyle's back! Zaterdagmiddag kwam Kyle aan met Jeff, Charlotte, Stu en Ryan, 4 mensen vanuit Mooloolaba hostel, erg leuk! We zijn met zijn zessen naar het National Park gegaan voor een lange wandeling naar een strand. EEN NAAKTSTRAND! daar hebben we onder het genot van wat biertjes gekeken naar de zee..... want anders werden onze ogen gezogen naar al het bloot op het strand. Stiekem wel een beetje ongemakkelijk. :P na onze late lunch zijn we terug gelopen naar het parkeerplek om Jeff, Charlotte, Stu en Ryan uit te zwaaien. Hun gingen weer terug naar Mooloolaba. Kyle en ik haalde een lekker Subway en checkte hem in, in het hostel. Zondag hebben we een enorme salade gemaakt met noten, champignons, olijven en ander lekkers, om daarna te genieten van de FREE BBQ. Na wat broodjes worst begon de live band heerlijke deuntjes te spelen die luid genoeg waren om in onze kamer te horen dus hebben we daar onze avond besteed. Toen Kyle in slaap was gevallen heb ik mij stiekem verplaatst naar een andere kamer, vol met Nederlanders van Twente - Ajax stond op de planning! Nou, jullie weten vast allemaal wel hoe de wedstrijd is verlopen dus ik bespaar jullie de details hier over.

De avond hadden Kyle en ik besloten dat ik mee zou gaan naar Mooloolaba voor 5 dagen. Omdat ik de mensen daar toch wel erg mistte!! (en ik wilde stiekem nog geen afscheid nemen van Kyle) Dus maandag 16 mei (JEEEJ WILLEMIJN 21) vertrokken we in de ochtend met de bus naar Mooloolaba. Daar hij die dag moest werken heb ik Amy verrast met mijn terugkomst en hebben we lekker bijgekletst en gebabbelt. Die avond zijn we erg dronken geworden dus daar heb ik geen informatie over. hihi De dagen in Mooloolaba volgen (helaas) voorbij! Heb een dag gespendeerd in een kayak met Amy, wat meer dan hilarisch was aangezien we samen best een aantal kilo's wogen en deze kayak dat totaal niet aankon. We moesten ongeveer 6 keer naar de kant om de kayak leeg te gooien voordat het zou zinken! Ook was het weer GoonPong avond, dat word gespeeld door middel van 10 plastic bekertjes gevuld met een beetje witte droge, zoete en rode wijn. Je moet een pingpong bal in de tegenstanders hun bekertje gooien en dan moeten hun deze opdrinken. Ik zat in een team met Halina en Halina, het ultieme trio waren we. Keihard verloren wat resulteerde in een erg dronken gezelschap! Rode wijn is trouwens NIET mijn ding, bah! Amy kreeg die dag een nieuwe kamergenoot, Barbera, Nederlands! en daar het toch even geleden was dat ik een fatsoenlijk nederlands gesprek heb gevoerd vulde ik mijn avond met Barbera's ervaringen in Australie en onze avonturen. Dit was ook mijn laatste avond een Mooloolaba, dus na uitgebreid foto's gemaakt te hebben van alles en iedereen, afscheid genomen van de meeste mensen, een klein traantje gelaten moest ik toch verder..

Op vrijdag, de dag van vertrek ben ik met Kyle gaan lunchen & heb daarna ook afscheid van hem genomen. Erg jammer, zag het niet aan komen dat ik hem zou ontmoeten, en het was een zeer aangename verrassing! :) Mijn reis ging verder HELEMAAL naar Cairns, een 27 uur durende bus reis stond op mij te wachten. Deze busreis was me een avontuur, tijdens een stop 40 wonderschone militairen ontmoet, ben ongeveer 4 keer in slaap gevallen, en liet om 05.30 in de ochtend mijn portomonee liggen in een cafe!!!!! Gelukkig is deze de volgende dag veilig in een pakketje aangenomen in Cairns. :) Aangekomen in Cairns, op zaterdagavond, werd ik opgepikt door een meid van het hostel & ben ik lekker mijn bed in gedoken, ik was gebroken!!

In Cairns heb ik mijn dagen vooral gevuld met de tourist uithangen. Cairns is erg klein, dus er was niet veel te doen in de stad. Wel was er een grote lagoon! openluchtzwembad. Waar ik een paar keer lekker heb liggen bakken en genieten van mijn reis. Het hostel is een erg klein hostel, dus lekker ''intiem'' elke avond met een groepje mensen een wijntje of 5, 6, 7, 8, gedaan. Haha. en daarna weer heerlijk in slaap gevallen om de volgende dag weer te zonnen bij de lagoon. Maaaaaaaar er moest een dag vrij genomen worden voor...... Het Great Barrier Reef! En dat heb ik gedaan, en goed ook. Wauw. Wat een ervaring was dat. Om 08 uur sochtends op de Passions of Paradise katamaran gestapt voor een dag vol wonderschoon avontuur. Na een boottocht van 2 uur kwamen we aan bij onze eerste bestemming. Michaelmas Cay, een spierwit strand omringt door prachtig blauwe zee. Daar mijn snorkelgear opgedaan en het water in gedoken, met geen woorden kan ik omschrijven hoe mooi het was. Het was zo ongeloofelijk mooi, zo enorm vredig. Ik voelde me geweldig in het water, tussen al die mooie vissen, koraal en andere gekke beesten (stingray, schildpad & krabben) . 10 minuten verder was onze tweede snorkel/duikstop : Paradise Reef.. geen strand.. gewoon de zee. Dus de crew zei Spring maar in het water en geniet! en dat vond ik toch wel een beetje eng, open water, geen strand, alleen de boot. Toch heb ik het een klein uurtje aangedurfd en ben toen snel weer de boot opgesprongen voor een heerlijke lunch, koffie thee en koekjes. De boot was een 86ft. kleine 30 meter, lang, erg mooi, met netten aan de voorkant waar je in kon liggen en zonnen. Wat ik ook heb gedaan, iets te lang want mijn rug was vreselijk verbrand haha! Na deze dag kon mijn reis NIET meer stuk.

Maar ook Cairns komt aan een einde, mijn Oostkust avontuur komt aan een einde, mijn reis komt zelfs bijna aan een einde, maar daar denk ik nog niet aan! Want morgen begint een nieuw avontuur.. Morgen stap ik in het vliegtuig voor een 2en een half durende vlucht naar de red centre, Alice Springs! daar ga ik ook een aantal avonturen beleven, maar dat hou ik uiteraard allemaal voor me, voor mijn nieuwe reisverslag! Hoe lang dit verslag ook is, weer hoop ik dat jullie 'm met plezier lezen & mijn foto's ook erg leuk vinden! deze zijn te vinden op mijn facebook via deze link:

http://www.facebook.com/home.php#!/photos.php?id=100000448798868

Aller liefste knuffels, groetjes, en liefs vanuit Cairns, Queensland, Australie!

Annemiekkkkk

  • 26 Mei 2011 - 10:20

    Jen:

    Ik ruik wat engels-nederlandse vertalingen ;)
    Superverhaal weer, geniet van de rest en niet teveel met je hoofd bij thuiskomen zitten he, dat is zonde! Pas op jezelf Miek
    Liefs XXX

  • 26 Mei 2011 - 10:21

    Frank:

    Shit! great barrier reef! gimme gimme gimme!

  • 26 Mei 2011 - 11:18

    Mamaaaaa:

    Woensdag 26 mei 13.15 uur

    Yeuh, hebben net gebabbeld aan the phone, maar je verhaal overtreft het weer helemaal hoor :D Het blijft genieten zowel voor jou als jou lezers :P Maak er nog een mooie, onvoorgetelijke 2 weken van lieffurd.

    Dikke kuzzz & Knufff


  • 26 Mei 2011 - 20:07

    Pinda:

    I like, i like, i like !

  • 27 Mei 2011 - 17:16

    Kniertje:

    Wat een fantastisch verhaal weer Annemiek. Wat geniet je toch meid en wat gaat de tijd toch snel. Zo staan we te zwaaien vanaf 3 hoog en dan kom je al weer bijna terug, Wat is nou eigenlijk 3 maanden. Nou Annemiek geniet nog van de laatste weken en maak er nog wat moois van. Dan zullen we mama nog wel even vermaken.

    Groetjes en een dikke knuffel van de Meijtjes Doei, Doei

  • 31 Mei 2011 - 20:07

    Annemarie:

    hoiiiiiiii,
    maak er nog wat van de laatste 11 dagen, en dan ben je mooi op tijd terug voor de bruiloft!
    groetjes uit Hillegom.

  • 06 Juni 2011 - 18:48

    Opa En Oma:

    Dag lieve Annemiek,
    Bijna zit het erop!!
    Denk dat je een heel fijne tijd gehad hebt die niemand jou meer af kan nemen! En nu de volgende planning van kamp waar gaan maken?
    Heel fijn om je weer terug te zien in levende lijve. Wensen jou een heel goede reis en behouden aankomst toe.Liefs van ons beiden....oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 16695

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: