Living the good life - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 April 2011 | Australië, Port Macquarie

''Be happy for this moment, for this moment is your life.''

Mijn laatste verhaal eindigde in Sydney, de stad die ik inmiddels (met een klein beetje pijn in mijn hart) heb verlaten. Ingeruild voor Port Macquarie, een geweldig groot gezellig dorpje. Toen ik 6 weken geleden aan mijn reis begon, had ik werkelijk waar geen idee in welk avontuur ik zou belanden. Nu, 6 weken later, een anderhalve maand verder, word het steeds beter. Elke dag verandert mijn plan, elke dag ontmoet ik nieuwe mensen, en elke dag geniet ik weer van iets nieuws.

Mijn ''paar dagen Sydney'' zijn er uiteindelijk 15 geworden, om de 2 dagen boekte ik er weer wat nachten bij, omdat ik het toch wel erg gezellig vond (Hollanders he). Elke dag ging ik er op uit met hostel-genoten. De enige dag lag ik op Coogee Beach met Brendon, Judith, Thijs & Han. De andere dag lagen Judith, Mirjam, Thijs en ik in de botanical Gardens te genieten van ons uitzicht op de Harbour Bridge & Opera House. In het hostel was het ook een gewoonte dat Judith ging koken voor ons, dus de ene avond aten we met z'n vijven gezellig een culinair broodje hamburger & de andere avond zaten we met 12 man borden mexicaans naar binnen te duwen. Genieten was dat! Na een week in Sydney begon het ook een beetje ''het normale leven'' te worden, zo voelde het in ieder geval. Je word wakker, gaat douchen en ontbijten, doet wat boodschappen, loopt door de stad, gaat wat shoppen met de meides, doet een bakkie in een leuk café, bereid een heerlijke avondmaaltijd met zijn allen, en daarna volgt natuurlijk een lange avond met veel dozen wijn en bier. Soms keken we midden in de nacht nog een filmpje, die je de vorige avond uiteraard al hebt gezien, but who cares! :D

Routines, vind ik erg leuk. Elke dinsdag, voor de afgelopen 5 weken, was het Pizza avond. Cheap Tuesday @ Domino's! En elke dinsdag, neem ik dezelfde pizza. Meatlovers. Wat een uitvinding jongens. Ongeloofelijk lekker. Overtreft zeker mijn noodles, pestopasta's, en simpele salades. Heb vorige week wel een voortreffelijke salade nicoise salade gemaakt. Vind ik ook erg leuk, mijn eigen voedsel kopen en bereiden, het voor mezelf zorgen. Wassen, drogen, strijken, heerlijk! Na een week in Sydney arriveerde ook Anne weer in het G'day hostel na haar Melbourne-avontuur. Hebben samen natuurlijk wat dagen site seeing gedaan, erg leuk, de tourist uithangen. :P Bondi Beach, Opera House, Botanical Gardens, Kings Cross, het hele rondje. Sydney blijft leuk. Je ontdekt ook telkens weer een leuk tentje/restaurantje/cafeetje. Wat ook erg leuk was, was het ''free picknick'', omdat het hostel ernstig bedolven werd door kakkerlakken, kwam de kakkerlakkenbestrijding dit probleem even oplossen, dus het hostel werd een paar uur gesloten, dus besloten we met z'n 20en eens lekker te gaan picknicken in de Botanical gardens, man, als er iets gezelliger is dan dat.... Zit je dan, met 20 mensen van over de hele wereld, in een enorme tuin, met allemaal rare vogels om je heen, heerlijke sandwiches te eten en te lachen met elkaar. Weer een ik-geniet-hier-zo-van-moment. Als je daar een stukje brood in het kuipje van je elleboog legde en je arm strekte, kwam er een kakketoe naar je toe gevlogen, ging rustig op je arm zitten en genoot van je korstje brood waar jij geen trek mee in had. HEERLIJK!

Nog een verschil met het Nederlandse stappen: hier in Australie gaan we altijd voor 22 uur al uit, zijn we voor middernacht al dronken en liggen we rond 3 uur alweer in bed. In nederland begin je pas rond middernacht te drinken, ga je na middernacht pas uit, en kom je zondagochtend thuis. Bij wijze van. ;) Ook ben je ipv max. 30 euro, max. 100 euro kwijt. Dure zooi! De laatste paar dagen in Sydney werden Anne en ik vergezelt door een kamergenoot, Luuk, zijn laatste paar dagen van zijn reis vervulde hij in Sydney na 5 maanden Nieuw Zeeland. Aan het einde van Kings Cross was een Deense ijsco, ongeloofelijk lekker, GEEN PISTACHE. :( Maar wel Cherry Brandy, my new discovery. Heerlijke zoete troep. Ook de sushi kan hier geen kwaad af en toe. Ook Sydney had trouwens wat slechte dagen, 2 of 3 keer heeft het (almost) de hele dag geregent. MAAR na regen kwam altijd (plusminus) 25 graden zonneschijn! Dus mijn kleurtje begint ook heerlijk door te komen. Wat ook erg vaak gekeken word onder backpackers is How I Met Your Mother, grappige amerikaanse serie. Onze 1naarlaatste dag in Sydney zijn we met de ferry naar Manly geweest, wat een heerlijke wijk/dorp/strandstadwhatever is dat! Onwijs leuke winkelstraat met aan het einde een heerlijk strand met een zee met heerlijke golven. 's Avonds ontmoette Luuk een duits meisje die hij had leren kennen in Nieuw Zeeland, en besloten we om eens lekker uit eten te gaan met zijn vieren! We belandde in een café/bar genamd Jacksons en heb daar zowaar de lekkerste salade met gerookte zalm, avocado en cheesecream op. Keihard van genoten met als toetje een lekker bakkie cappuccino.

  • 25 April 2011 - 07:28

    Pindaa:

    Ooo Miek echt zo heerlijk om elke keer weer jou nieuwe avonturen te lezen ! Word er weer helemaal jaloers op ! Maar super dat je het zo naar je zin hebt !
    Hier in dit kleine gat van Nederland is het ook heerlijk weer !
    Nou lieve Miek nog heeeeeeel veel plezier ! En tot je volgende avontuuuuur xxxx

  • 26 April 2011 - 11:54

    Mama:

    Dinsdag 26-04-2011

    Living The Good Life , is toch datgene wat je voor ogen had. Hoe trots kun je op je zelf zijn, dat je als 18 jarige dit avontuur bent aan gegaan. En wat die plannen betreft, het is toch geweldig dat je die eigenlijk niet eens hoef te maken. Komt gewoon op je pad....

    Hele dikke Knuf en Kuzzz

  • 30 April 2011 - 18:51

    Opa En Oma.:

    Wat een geweldige ervaring beleef ji!!
    Je begint toch de tijd nu af te tellen. Ik denk dat je dan ook op zijn tijd weer blij bent om je geliefden hier weer te ontmoeten! De afstand in k.m. is wel erg groot.
    Wij waren verrast dat er ook nog een kaart van jou kwam!!Heel erg bedankt hiervoor.
    Het ga je verder goed meisje, dikke knuffel van ons beiden.....oma.

  • 09 Mei 2011 - 06:46

    Zus!:

    How I met your mother, nice!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 16690

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: