3 2 1 BUNGEE?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu 3 2 1 BUNGEE?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

3 2 1 BUNGEE?!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 April 2011 | Australië, Sydney

Ga ik dit echt doen?!.. dacht ik terwijl ik in een gondel naar de ''springplaats'' gebracht werd.

Mijn reis ging verder naar Queenstown, ons laatste weekend in Nieuw Zeeland voordat we naar Sydney zouden vliegen. Voordat we in Queenstown aan zouden komen sliepen we eerst 1 nacht in Wanaka, daar was het Reflection Lake (naam zegt het al: weerspiegelend water) echt prachtig mooi! De bossen, bomen en bergen om het meer werden perfect weerspiegeld en daar konden mooie foto's van gemaakt worden uiteraard. Deze heb ik natuurlijk zo snel mogelijk op mijn facebook geplaatst zodat iedereen kon mee genieten. ;) In Wanaka heb ik mij toch nog over laten halen me in te schrijven voor de Nevis Bungee Jump.... Een sprong van 134 hoog met een vrije val van ruim 8 seconden...pffffff. Dus eenmaal in Queenstown aangekomen had ik toch wel lichte zenuwen. In het hostel waar we verbleven was een mini bioscoop waar we die avond maar even gebruik van hebben gemaakt, Bruno & Friday the 13th gekeken en daarna toch nog even de stad in gedoken. Wat leuke mensen leren kennen, vooral nederlanders (barst van de nederlanders overal!) Ben die avond ook helaas mijn (enige) vest kwijt geraakt in de kroeg/bar. Dus dat word kou lijden!

De volgende dag was het dus zover.. Mijn aller eerste bungee jump... Met een groep van 20 anderen werden we naar de plaats gereden & moesten we in groepjes van 4 de gondel in stappen om naar de plek te gondelen... hihi. Daar aangekomen, was de vloer van glas.. VRESELIJK, keek zo de afgrond in! haha. Ik was als derde aan de beurt gelukkig, had niet langer willen wachten. :P Mijn benen werden in gepakt en het bungee touw werd er aan bevestigt.. ik moest zelf naar de ''richel'' lopen, op het randje gaan staan & mijn armen spreiden.. De man die ons assisteerde liet me los, en toen stond ik voor 5 seconden in doodse stilte voor me uit te kijken.. De man riep 3 2 1 BUNGEE en ik sprong.. ik sprong gewoon.. naar de afgrond, bijna 10 seconden lang, 134 meter naar beneden... WAUW WAUW!! Man man man wat een ongeloofelijk gevoel was dat!! Dit is toch wel mijn beste herinnering aan Nieuw Zeeland.

We hadden die dag ook besloten om op het vliegveld van Christchurch te overnachten, omdat we erg vroeg moesten in checken. Doe ik dus ook NOOIT meer, haha wat een ramp. ALLES ging dicht, geen enkel winkeltje op het vliegveld was open en alle ruimtes waar de zachte stoelen en banken in stonden werden afgesloten! Na een helse nacht en twee uurtjes slaap was het om 0430 dus weer tijd om wakker te worden, onze backpacks te halen en in te checken voor onze vlucht naar Sydney. In het vliegtuig kei hard geslapen uiteraard, en na 3 uur waren we er, terug in Australie, nu in Sydney! In Sydney zijn we ook onze eigen weg gegaan, ik zit in een geweldig (nederlands, haha) hostel, G'day Hostel. Voor maar 20 dollar (15 euro) per nacht. :D Ben de eerste avond heerlijk wezen stappen met wat nederlandse hostel-genoten, naar de Gaff. Een bar met 2 verdiepingen. Was erg gezellig en ook terug in het hostel heb ik me nog even vermaakt met een filmpje.... viel na letterlijk 5 minuten in slaap op de bank en werd om 07.30 wakker, op de bank.... :P

Zit in een 8-dorm, met 7 kamer genoten, erg gezellig! De ventilator moet wel de hele dag aan, anders is het net een zwijnenstal haha. :P Heb de eerste dagen in Sydney vooral de stad verkend, rond gelopen en boodschapjes gedaan. Ben naar het Opera House geweest & de Harbour Bridge, erg indrukwekkend allemaal! 's Avonds is het vast NOG mooier. Afgelopen vrijdag heb ik de hele dag op, jawel, Bondi Beach! gelegen. het was erg lekker weer, tot een uurtje of 4.. want toen begon de wind toch wel erg toe te nemen, beetje jammer! Ondanks dat weer een heerlijke middag gehad uiteraard. Liep daarna langs een internet cafe en hoorde een bekend liedje.. na goed luisteren was het Kane! in Australie hahaha, het lied was afgelopen dus ik wilde doorlopen... volgde WAYLON daar op! hahaha. 't moest niet gekker worden maar ja hoor: Alain Clark maakte het hollandse rijtje af. :D Gisteren was het ook echt PRACHTIG weer, tussen de 23 en 30 graden denk ik. Dus besloten Thijs, Judith, Branden, Han en ik naar Coogee (koetsjie) beach te gaan om ons eens te verwennen met wat zonlicht. :P Coogee Beach was een heerlijk strand met een super blauwe zee. Zijn na een paar uurtjes bakken een cafe in gedoken waar je gratis Corona's kon scoren als je een liedje kon raden.... Ik met mijn 'muziekherkennen' op mijn mobiel was erg enthousiast natuurlijk. :P Dus na een paar gratis Corona's en wat patatten vervolgde we onze weg terug naar het hostel. Eens niet wezen stappen op de zaterdagavond, wat de drankjes zijn uiteraard honderduizend euro per stuk.... Guttegut wat is het soms duur!

Vandaag zijn we vroeg de stad in gegaan, met een goede reden.. SHOPPEN. Ik MOEST gewoon wat nieuwe kleding, ook omdat mijn vest gestolen was dus ik me erg zielig voelde. :P Judith kon me hier erg goed bij helpen dus voor ik het wist had ik een hele outfit bij elkaar gescoord.. Ben weer erg blij nu! hihi. Rond 3 uur moesten we er toch aan geloven..... de regen begon met bakken uit te lucht te vallen... En nu, 20.00 's avonds regent het nog steeds. ERG JAMMER! maar dat kan de pret niet drukken uiteraard. Na wat boodschappen (stokbrood, zelfgemaakte kruidenboter, een lekker vleesje & wat champignons) gingen we (thijs, thijs, han, judith en ik) ons avondmaal koken. Vanaf morgen ga ik eens goed uitvogelen wat ik verder wil deze reis. Ik zit nu bijna een week in het G'day hostel, en zit er voorlopig t/m donderdag, ik heb het in dit hostel enorm naar mijn zin en zit hier liever nog een aantal weken eigenlijk! Maar ik heb nog genoeg plannen (zoals een tweede bungee jump, in Cairns) Een dezer dagen zal ik ook wat foto's van Sydney op mijn facebook plaatsen. Ik hoop dat jullie het lezen van mijn verhalen nog steeds leuk vinden & blijf vooral reageren. :D

Hier een aantal links naar wat belangrijke dingen:

Mijn bungee jump: http://www.youtube.com/watch?v=46TyTfcsgSg

Mijn Nieuw Zeeland foto's: http://www.facebook.com/album.php?id=100000448798868&aid=51311

Mijn Australische tel. nummer: +61411864495

CHEERS!

  • 10 April 2011 - 10:42

    Mama:

    10-04-2011 12.42 uur

    We zijn toch niet "bruin "aan het worden he :P Heerlijk, hoe je je vermaakt in Sydney, even relaxen en genieten van die mooie stad. Wij hebben toch wel zangers die over de grens zingen, wie weet hoor je eerdaags Marco & Guus :) Het was/is een goed idee van ons die zondagmail he, vooral daar ik je nog blijer maak dan je al bent :) Blijf zeer zeker genieten van al dat moois om je heen.

    Hele dikke Kuzzz & Knuf

  • 10 April 2011 - 11:33

    Mooszz:

    Ik blijf het zeggen; ik ben jaloers. Leuk dat je het zo naar je zin hebt :) Dat youtube filmpje... Damnn wat lijk me dat eng maar tegelijkertijd ook zooooo kicke! Op naar de bungee in Cairns, ben benieuwd. Enjoy x

  • 10 April 2011 - 18:13

    Marieke:

    Zo wauw, dat je dat durfde zeg die bungeejump, leuk dat filmpje echt gaaf!!! Zo te lezen kom jij straks lekker bruin terug. Hier was het vandaag, zondag, ook erg lekker dus we zijn ook al een ~beetje~bijgekleurd!
    Veul plezier verder weer hoor, groetjes doeidoei....

  • 10 April 2011 - 18:30

    Opa En Oma:

    Lieve Annemiek, Wat een belevenissen allemaal.
    Ook erg bedankt dat je precies op tijd aan opa's verjaardag hebt gedacht via een s.m.s. je. Heel attent!!
    Geniet er vooral van!!

    Liefs van je opa en oma.

  • 10 April 2011 - 19:02

    Pap, 10 April,21.00u:

    Terug in Australië!! Het gaat maar door met ervaringen, belevenissen, een beetje veel Hollands, wie weet erg bruin worden en vooral niet aftellen naar terug naar hier!!
    Ondertussen heeft Auk de marathon van Rotterdam uitgelopen!!
    Hoe dan ook: geniet, geniet en geniet
    Kus pap en Auk

  • 10 April 2011 - 20:36

    Pinda:

    Miek jij bent zo cool ! Ik blijf je verhalen met veel plezier lezen hoor ! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt ! xx

  • 11 April 2011 - 09:23

    ZUS!:

    JA ZEKER! Dat wijf is stoer jongen. Nooit van m'n leven dat ik ga bungee jumpen. ;P

    Ik blijf het zeggen, je bent tofff!

    Enneh, vooral blijven fotograferen!

    Love yaaaa.

  • 11 April 2011 - 20:10

    Jen:

    GOOD STUFF! Nieuwe stad, nieuwe mensen.. heerlijk. Klinkt als geweldige belevenissen Miek. Ik mis je wel :( Blijven posten en bedankt voor het mede mogelijk maken van mijn nieuwe bureaubladachtergrond ;) xx

  • 13 April 2011 - 16:53

    Sjaak & Marijke :

    13-04-2011 18:30
    Zo, dat zag er stoer uit jouw ''vrije val'' op YouTube.... gaaf hoor.

    Have a good time, and enjoy.:-)

  • 14 April 2011 - 12:00

    De Verloopjes:

    he Miek volgens mij heb je het wel naar je zin daar. leuk om af en toe eens een verslag van je te lezen.
    hoop niet dat je moeder je hebt zien springen wordt ze niet vrolijk van denk ik, maar vind het wel stoer hoor.
    geniet ervan gr van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 16691

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: