Wakey wakey hands of snakey - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu Wakey wakey hands of snakey - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

Wakey wakey hands of snakey

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 April 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Aller eerst ONZETTEND bedankt voor alle lieve, leuke, grappige, fijne berichtjes / mailtjes / smsjes&belletjes! Vind het erg leuk om te horen hoe het er in Nederland aan toe gaat!

En als tweede bied ik mijn welgemeende excuses aan omdat ik al bijna 2 weken NIETS van me heb laten horen! NOU, dat zit dus zoooooo......

Ik zit nu in Nieuw Zeeland! In een dorpje genaamd Wanaka om precies te zijn. En schijnbaar ligt Nieuw Zeeland zo ver op het puntje van de wereld, dat daar weinig bereik is, haha. ;) Heb de afgelopen 10 dagen onwijs veel meegemaakt, beleefd, ervaringen opgedaan & gelachen. Dus hier weer een nieuw lang leuk verhaal:

De laatste paar dagen in Melbourne gingen erg snel, we hebben lekker genoten van het warme weer & stiekem elke avond uit eten gegaan (hebben we achteraf onwijs spijt van want ons geld gaat walgelijk snel!) De een naar laatste avond in Melbourne gingen Myrthe Gisele en ik naar een strandje in St Kilda, Melbourne, om met wat koude Corona's te genieten van de cityview. Wat een mooi uitzicht, de zee & de stadstorens. Op het strandje kwamen drie jongens naar ons toe, Kenny Jacob & Zack, en vertelde ons dat er iets verderop pinguins waren. Dus wij liepen met hun mee en ja hoor! Allemaal kleine zwart/grijze pinguins. haha, was ontzettend schattig, zo in het wild! Twee waren zelfs hartstochtelijk aan het zoenen. ;) De volgende dag arriveerde Anne ook en was ons gezelschap compleet!

Donderdagmorgen vroeg moesten we naar het vliegveld van Melbourne, want om 09.45 vertrok ons vliegveld naar Christchurch, Nieuw Zeeland! :D na drie kwartier vertraging steeg het vliegtuig op en zaten we na een week in Melbourne alweer in het vliegtuig naar onze volgende bestemming.. In Christchurch was letterlijk maar 1 hostel open! hahah. Ivm de aarbeving, begrijpelijk. Jailhouse Accommodation it is! Een enorm gaaf hostel wat vroeger een gevangenis was! Daar hebben we twee dagen gezeten omdat we zaterdag een rondreis door het zuidereiland wilde maken. Het werd de Kiwi Experience.

De Kiwi Experience is een onwijs leuke busorganisatie die je van stad naar stad brengt, je accomodatie regelt en onderweg leuke en mooie stops maakt. Onze buschaffeur, Kane It (Kenneth) is een enorm grappig gozertje en erg aardig. Als iedereen voor de zoveelste keer in slaap valt pakt hij z'n microfoon en roept ''Wakey wakey hands of snakey'' vandaar mijn titel. ;) De eerste dag reden we meteen naar Kaikoura, een mooi stadje aan de oceaan. s Avonds gingens we stiekem weer uit eten en daarna met wat drankjes op het strand gaan zitten, een groepje jongens leren kennen en met hun campers een stuk verderop verder gefeest, de volgende dag m'n eerste kater ervaren, erg fijn. niet. Omdat we (bijna) overal maar 1 nacht hadden moesten we weer super vroeg op en gingen we weer de bus in. Daarna vertrokken we naar Nelson, weer een klein dorpje en WEER stiekem uit eten gegaan. HAHA, die avond onze uitgaven berekend en toen ECHT besloten NIET meer uit eten te gaan en lekker te gaan koken, gerechten uitzoeken uit m'n zus haar meegegeven backpackers kook boek, super leuk!

Afgelopen dinsdagavond sliepen we met de hele Kiwi bus op een boerderij bij een man van 85, geweldig mannetje, met heerlijk sarcastische humor. Hij bakte voor ons een enorm taaie steak, maakt niet uit, hij maakte het met liefde. :P En 's avonds hadden we een thema feest: Tight & Bright. veel langs zien komen: vagina's, pyjama's met de tekst ''Sleep TIGHT'' en nog meer leuke dingen. Wij waren verkleed als de Jackson 4, heeft niets te maken met tight & bright maar we hadden een erg strak zwart pakje aan. ;) Tijdens de busreizen maken we vaak een stop bij een mooi meer of een mooi gebergte, heb dus ook erg mooie foto's kunnen maken van het langschap, net de ardennen met dan 50 x mooier! woensdag verbleven we eindelijk eens 2 nachten in een hostel, Rainforest Retreat in Franz Josef, dus hebben we ook een feestje gehad 's avonds. Er was ook een spelletje.. Bigmania. Je moest induo's: elk persoon kreeg een blinddoek op en drie knijpers op zijn liggen, aan beide dus de opdracht deze zo snel mogelijk bij elkaar te vinden... de prijs was een 2 4 1 Skydive. Last minute besloten om mee toe doen met Danielle, een nederlandse meid die al aan het einde van haar reis was met een vriend, Sam. Wij waren als laatste aan de beurt en het record was 28 seconden ( MOELIJK!!) geloof het of niet.. wij deden het in 24 seconden!! Dus die 2 4 1 skydive was voor ons!! Enorm blij waren wij dat we hem gewonnen hadden, en toen kwam het... Danielle durfde stiekem niet ivm haar oren, en ik was ook een beetje chicken. :$ Wij probeerde 'm dus te verkopen maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Maar het gaat om het idee! haha. (A)

De volgende morgen, gisteren, was Gisele jarig! Eindelijk 18. :D De zon scheen heerlijk dus we besloten op een gazon te gaan liggen, langs de weg, boeiend! Iedereen keek ons aan haha. :P Rond 15 uur werd het erg bewolkt.. dus besloten we ons even te gaan vermaken in de HOTTUB ja! Want die hadden ze dus voor gratis daar. HEERLIJK. Echt genoten daar van. Gisteravond dus ook een poging tot pannekoekenbakken gedaan, geweldig mis gelopen. :P Gelukkig kwam Anne helpen en hebben we toch nog 7 redelijk goede pannekoeken kunnen bereiden! vandaag moesten we er om 06.30 uit!!!! want de bus vertrok 07.30, vreselijk. Weer die bus in en rijden maar: Op weg naar Wanaka dus! na een uurtje stopte we al voor het Reflection lake, man wat was dat gaaf! in het meer zag je gewoon de perfecte reflectie van de bergen en bossen! Onwijs onwijs onwijs mooi. Vanmiddag rond 3 uur kwamen we in Wanaka aan en gingen we op een strandje in de zon liggen, ben stiekem al een klein beetje verkleurd. :D en zit ook erg onder de muggenbultjes, jeuk jeuk jeuk! We hebben net een lekker pizzatje gegeten met wat frietjes en een cola voor 15 dollar (staat voor 8 euro -> 1 dollar = 55 cent) vanavond gaan we lekker naar de bar onder in het hostel en morgen vertrekken we naar Queenstown! 't Word tijd om eens wat souvenirtjes te kopen en een paar nieuwe shirtjes haha.

We verblijven t/m maandag in Queenstown en vertrekken dan terug naar Christchurch, daar komen we aan rond 16.00 & dan is mijn plan om op het vliegveld te overnachten aangezien we om 04.00 al moeten inchecken! Dinsdag om 07.00 komen we aan in Sydney, Australie! Daar blijf ik ongeveer een week en dan begin ik mijn reis omhoog de oostkust op! Als ik nog tijd/geld overheb als ik in Cairns ben, vlieg ik misschien nog naar Auckland, Nieuw Zeeland of Alice Springs, Australie. Time will tell! Ik probeer zo veel en zo leuk mogelijk te vertellen over mijn reis en hoop ook dat dat een beetje lukt! Heb het enorm naar mijn zin en vermaak me elke dag weer. Ik ga straks wat foto's op facebook zetten (de link staat in mijn vorige reisverslag) en hoop net zo veel leuke reactie te krijgen als eerst! Mis jullie allemaal uiteraard onwijs. ;) (1 april, grapje.)

Vanuit Sydney weer een nieuw verslag!

Super veel liefs, knuffels & zoenen!

AAAAAAAAANNEMIEK

  • 01 April 2011 - 08:00

    Pap:

    Vrijdag 1 april, 10.00 uur Ned tijd en dus KOFFIETIJD!!

    Hello sunshine!! Welcome en geen bericht is goed bericht zeggen we dan in al mijn nuchterheid. Verder weg kon dus even niet maar het blijft geweldig om een graantje te kunnen meepikken wat jij allemaal beleeft.
    Blijf genieten en geld op= geld op!!
    DIKKE KUS van je vader.

  • 01 April 2011 - 08:26

    Jen:

    EIII!! PANNENKOEK!! Kan je gratis skydiven in Nieuw fucking Zeeland, ga je niet! Sjongejonge dat kan je toch niet maken man :p

  • 01 April 2011 - 08:32

    Jen:

    O de rest klinkt trouwens echt ge-wel-dig! Wel een beetje op de centjes letten he.. :p
    Ben HEEL benieuwd naar het volgende verslag :) En de foto's! Ben je die vergeten? Want je uur was net op en ik zie nog niks op fb.. Shame on you :(
    LIEFS!

  • 01 April 2011 - 08:35

    Mama:

    01-04-2011 10.34 uur

    Mieieieieieieiek, je net gesproken na een kleine week. Wat was dat weer ffies heerlijk zeg. Mijn dag kan niet meer stuk, whaha. Super om te lezen dat je je draai hebt gevonden en geniet van alles wat je tegenkomt met de Kiwi-Bus haha. Wat goed dat jullie aan het koken zijn geslagen, met behulp van Willemijn haar boek. Scheelt toch weer wat ping-ping. Enjoy nog even je time in New-Zeeland en dan weer op naar Australié.

    Dikke Knuf & Kuzzz <3 you ( geen 1 april grap hihi )


  • 01 April 2011 - 08:44

    Moosz:

    Miekosz, wat heerlijk om te lezen! Goed dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan meis, en ik ben benieuwd naar de foto's. xxxxxx

  • 01 April 2011 - 09:12

    ZUS!:

    Ha, mijn boek 8) Laat me weten wat jullie allemaal hebben gekookt.

    Ouwe poepedoos. (:

  • 01 April 2011 - 10:04

    Neefje Pim :

    Ha miek!
    Zo te lezen vermaak je je uitstekend daar! :-)
    Ik wist niet dat je ook naar nieuw zeeland zou gaan joh! Een vriend van mij is daar eind vorig jaar naartoe tegaan voor 8 maanden backpacken in z'n eentje. En raad is, hij is wel gaan skydiven daar :p haha echt raar om te lezen dat jij daar nu ook rondloopt!

    Haha succes met het koken dan maar met het boek van je zus moet dat wel goedkomen toch?!

    Heel veel plezier en ik verheug me op de foto's !

    Groetjezz van je neef pim =)

  • 01 April 2011 - 10:49

    Sam:

    Klinkt supervet miek. Geniet er van:) ik ben ook heel erg benieuwd naar de pictures. Heul veul plezier.

  • 01 April 2011 - 13:01

    Wilma:

    Nou meid ik ben blij iets van je te horen en zeker al je belevenissen te lezen, stiekum ben ik toch wel een beetje jaloers op jullie hoor.Heel veel plezier en ik kijk al uit naar je nieuwe verslag. veel plezier en een hele dikke kus van mij.

  • 01 April 2011 - 14:45

    Floor:

    ooooooo je maakt me jaloers met je kiwi-experience verhaal, heb echt precies hetzelfde gezien!!! de poo-pub-party enz super!
    trouwens echt zonde dat je de skydive niet hebt gedaan, sukkel :)

    dikke kus, doe de australiers de groeten van me haha

    x Floor

  • 02 April 2011 - 18:16

    Frenkieee:

    Joh! ik zag al te checken telkens of er weer een nieuw verhaaltje stond joh! :D blij dat alles goed gaat!

    lekker genietennnn :D

    xxxx

  • 03 April 2011 - 08:31

    Robin D K.:

    Hellow Annemiek,

    Leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt.

    Ik denk aan je. Kom veilig terug.

    Kus Robin.

  • 03 April 2011 - 09:49

    Mama:

    03-01-2011 11.49 uur

    Dan ga je niet, je gewonnen SkyDive doen...omdat je een beetje ckicken ben ( geeft nix hoor ) Krijg ik net een berichtje van je dat je een 134 meter Bungee Jump heb gedaan, hoe vet is dat dan Miek. Gaaffies hoor, ben nu uiteraard in zeer spannende afwachting van de beelden daarvan. Blijf genieten ....

    Dikke Knuf & een allerdikste Kuzzzz

  • 03 April 2011 - 13:18

    Pindaa:

    Heerlijk om t lezen Miek !
    Ik ga nu meteen kijken op facebook ! Geniet er nog van ! xxxxxxxxx

  • 03 April 2011 - 19:58

    Kniertje:

    Ben het wel een beetje met je moeder eens.Geen skydive maar wel die geweldige sprong. [doe het je niet na hoor]. En weer zo'n geweldig reisverslag. Al hebben we daar even op moeten wachten. [ met een klein beetje spanning]. Lieve Annemiek nogmaals heel veel plezier en blijf zeker genieten. We kijken alweer uit naar je volgende reisverslag.

    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 03 April 2011 - 21:06

    Jen:

    Sowieso trouwens dat wij dan een keer samen gaan bungeejumpen nog!

  • 04 April 2011 - 16:19

    Marieke:

    Vindt het onwijs gaaf om het allemaal te lezen, enneh je schrijft wel leuk hoor!! haha.lees dat je wel bent gaan bungeejumpen stoer hoor was zeker wel gaaf? Veel plezier verder weer hoor, groetjes vanuit Valkenburg.

  • 05 April 2011 - 09:32

    "tante" Nel:

    Miekie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kind wat 'n belevenissen allemaal!!! En wat heerlijk dat je dat via de moderne technieken met zoveel mensen kunt delen!!!!! Blijf vooral lekker genieten en wij wachten weer vol spanning op je volgende verslag!!!
    Oudoe!!
    Nel

  • 05 April 2011 - 20:18

    Rob V/d Meij:

    Zo te lezen heb je al aardig wat kilometers gereisd en heel veel gezien en meegemaakt geniet er lekker van het is een hele mooie ervaring en voor ons leuk
    om te lezen. groet Rob

  • 08 April 2011 - 14:59

    Annemarie:

    hallo Annemiek,
    dus als het goed is ben je nu in Sydney, genieten maar weer, wij gaan morgen de verjaardag van je opa v. H. vieren, we kunnen dan wel even op jou proosten!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 16691

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: