T-shirt time - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu T-shirt time - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

T-shirt time

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Hoi lieve lezers/vriendjes/vriendinnetjes/familie

T-shirt time is het zeker, haha elke dag minimaal 23 graden! Ik kan er wel mee leven. :D vrijdag 18 maart werd ik wakker met een jetlag, aangezien het pas 5 uur 's ochtends was! haha. toevallig werden Myrthe en Gisele toen ook wakker dus ik was niet de enige. We gingen uitchecken uit onze heerlijke familiekamer in het Dolma Hotel om de stad in te gaan op zoek naar een nieuw hostel. En dat was een klus! haha. we hebben wel TIEN hostels gebelt voordat het ons lukte. Het Nomads hostel werd het. Daar aangekomen, backpacks af gedaan en opgefrist vertrokken we op zoek naar eten. we belandde op de Queen Victoria Market, super leuk verse markt met brood, groente, fruit, pizza, eigenijk alles. Hebben daar in de keiharde zon gezeten en genoten van ons simpele leventje.

Aangezien we maar 1 dag in het Nomads konden blijven gingen we alweer bellen voor een hostel, voor meerdere nachten omdat we het heen en weer hoppen een beetje irritant vonden. Die hebben we ook kunnen vinden, het All Nations Backpackers Hostel. ook van Nomads. Daar kunnen we blijven tot 24 maart! onwijs fijn. We hebben ook een kamer voor ons zelf daar, maar het bed kraakt ENORM, als je letterlijk je grote teen beweegt hoor je het al. :P Die avond ben ik lekker vroeg naar bed gegaan want ik was stuk. ^^

Zaterdag 19 maart.
Aangekomen @ All Nations Backpackers hostel, meteen onze backpack opgeborgen.. En even bijgekomen, we konden pas om 14 uur inchecken dus zijn de stad in gelopen. Daar gingen we de Eureka Tower op, Deze toren is 300 m hoog en de lift naar boven duurt maar 10 seconden. haha! Daarna zijn we in een park gaan liggen, wat super relaxt was met de zon. Ben ook heerlijk verbrand toen! We hebben die avond lekker noodles gegeten .. en toen begon het....
Myrthe kreeg last van een blaasontsteking, en haar antibiotica was op dus gingen we op zoek naar een apotheek. Het was 19 uur en alle apotheken leken dicht te zijn.. NOOO. Dus wij ploften neer voor een dichte apotheek en toen liep een man langs, Heinrich (33 jaar) en wij vroegen of hij nog een open apotheek wist. Hij dacht er wel 1 te weten, en liep met ons mee.. maar deze was ook dicht. Toen belde hij een vriendin en zij wist er nog 1 buiten het centrum. Toen bood hij aan om ons te brengen met de auto! Hahaha. eenmaal bij die apotheek aangekomen moest Myrthe een Australisch recept hebben...... dus we moesten naar de dokter! En hij bracht ons daar ook wel even heen. :P Hij ging een hapje eten terwijl wij ons vermaakte bij de dokter. Om daarna met het recept de antibiotica te halen. Toen was het alweer 23.00 en bood Heinrich ons zijn nummer aan om 's avonds samen te gaan stappen. PRIMA.
Dus wij gingen 's avonds met Heinrich opstap en belandden in CQ, wat een HOERENtent was dat. :O Geen enkel meisje had geen hakken aan, en iedereen droeg jurkjes die NET aan onder hun kont kwamen. We gingen dus snel naar een andere tent., dat was een soort kroeg/bar en dat was wel gezellig. Kwamen om 06.00 aan in ons hostel en vielen keihard in slaap. :D

Zondag 20 maart
Om 14.30 werd ik wakker... (A) en vertrok weer naar het park waar we de dag daarvoor hadden gechillt. Gisele en Myrthe hadden een Great Ocean Road tour geboekt voor de volgende dag, maar ik had besloten deze even over te slaan, wat dus betekende dat ik de volgende dag (vandaag) een dag alleen zou zijn. Rond etenstijd zijn we op zoek gegaan naar een Italiaan voor een lekkere pizza, heb 1 stukje op, voelde me echt als een hollandse zondag. :P We belandden op een plein naast een stadion en schijnbaar was Usher daar aan het optreden! Na het eten gingen we weer op zoek naar een internetcafetje zodat myrthe even kon skypen met het thuis front.

Maandag 21 maart.
Ook vandaag werd ik verdacht laat wakker, 15.30!!!! Myrthe en Gisele waren om 07 de deur uit gegaan voor hun Great Ocean Road Tour. Ik ben vanmiddag naar de supermarkt gegaan voor wat sappige appeltjes en ben daarna de stad in gelopen om mezelf te vermaken. Er waren veeeel mensen aangezien het weekend voorbij was dus iedereen uit werk kwam. Melbourne zelf vind ik persoonlijk geen super mooie stad, had er stiekem iets meer van verwacht denk ik? Straks ga ik Gisele en Myrthe even contacten en dan is het alweer avond hier! Vind het nog steeds vreemd hoor, die 10 uur tijdverschil haha.

Aankomende donderdag vertrekken we met z'n vieren (Ja, Anne is er vanaf woensdag ook bij!) naar Nieuw Zeeland. We verblijven daar ongeveer 10 dagen in een camper, ge - wel - dig! En gaan het zuidereiland ontdekken. Na Nieuw Zeeland vliegen we naar Sydney en kunnen we hopelijk dagen lang op Bondi Beach bruin worden en beach boys bekijken. :)Heb het nog steeds erg naar mijn zin en de tijd gaat eigenlijk ook best snel! Ben al weer bijna een week van huis! Nou, met dit lange verhaal zijn jullie wel weer even zoet denk ik.

Mijn AUSSIE NUMMER IS 04 11 86 44 95 dus stuur vooral eens een smsje of zo! ;)

Voor nu een heerlijke dag voor jullie & spreek jullie snel!

G'DAY!

XXX

• 21 Maart 2011 - 08:40

Mooszz:

Lekker miek! Bondi Beach moet ook wel echt heel gaaf gaan worden (= Klinkt super allemaal, enjoy!

• 21 Maart 2011 - 08:57

Mama:

Mieieieieieieieieiek, je eerste week weg zit er al "weer" bijna op. Meid, meid wat een ervaring he. Nog even en dan komt Anne jullie vergezellen, leuk leuk leuk. Dan met zijn 4tjes er ECHT op uit, heerlijk met de camper touren langs het zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Enjoy it all en have fun lieverd.

Dikke Knuf & Kuzzz

• 21 Maart 2011 - 09:36

ZUS!:

TOFFF!

• 21 Maart 2011 - 10:22

Pindaa:

Supper gaaf miek ! Haha hopen dat daar in Bondi Beach de bedden niet zo erg kraken hahah ! Damn wel lekker hoor 23 graden ! Ben ik wel beetje jaloers op hiih ! Alhoewel het hier ook voor Nederland een lekker weertje is ! Veel plezier miek ! xxx

• 21 Maart 2011 - 12:18

Kniertje:

Stiekem zijn we wel een klein beetje jaloers natuurlijk en zeker op de temperatuur. Maar goed wie weet het is nu lente dus krijgen wij ook wat. Nou het klinkt allemaal erg gezellig op reis met de camper. Annemiek nogmaals heel veel plezier en geniet ervan. Dikke knuffel van hier.

Groetjes de Meijtjes

• 21 Maart 2011 - 12:19

Jen:

Hahaha wat een koning die Heinrich. Dát zijn de dingen!
    Super joh, allemaal.. klinkt echt goooed. Vooral de campervakantie in NZ: JALOERS. :(
    Sponsor je binnenkort met een smsje.
    Liefs! X

• 21 Maart 2011 - 16:48

Ilf:

Miekjee :) Wat gaaf allemaal man! Genieten zeg. Have fun @ Bondi Beach, heerlijk joh lekker genieten van het zonnetje. Hier is het ook mooi weer maar nog niet echt van kunnen genieten, je zal maar gewoon school hebben haha. Ben stiekem wel jaloers! Blijf ons op de hoogte houden meid. Xx

• 23 Maart 2011 - 11:24

Annemarie:

hoi Annemiek,
    heb je al mooie foto's gemaakt???
    veel plezier daar!
    groetjes uit een zonnig Hillegom.

• 23 Maart 2011 - 16:54

Margreet :

Hoi wijffie, ik zit je net te volgen op Hyves.
    Onwijs gaaf wat je doet.
    Ik ben jaloers op je.
    Heel veel plezier!
    We volgen je vanuit de Frankenburgflat!
    Toedeloei

• 24 Maart 2011 - 08:54

Pap:

Donderdag 24-03, 09.30 uur.
    Zojuis een sms ontvangen met het bericht dat je voor 12 dagen naar Nieuw Zeeland gaat. Wat een geweldige ervaring is dit zeg!! Genieten maar weer.
    Dikke kus pap.

• 24 Maart 2011 - 14:48

Marieke:

Hey,
    Dat klinkt allemaal onwijs gaaf, wat een ervaring nu al, en je bent er nog maar net.
    Veel plezier met de camper de komende daagjes. Groetjes vanuit een erg zonnig Valkenburg, ja je leest het goed ook hier schijnt de sunny!!!
    Doeiiidoei!

• 25 Maart 2011 - 15:39

Wilma:

Hallo lieve schat,

Wat lees ik nou allemaal stap jij gewoon in een auto bij ene Heinrich, lekker is dat alleen jammer dat je je naaldhakjes niet bij je had hahahaha, maar alle gekheid op een stokje heb je het naar je zin daar en mis je ons al, nou ik mis je wel hoor het is gelijk een stuk saaier op werk, ik vind het wel heel gaaf hoor voor jou daar in dat verre Australie. Nou meid veel plezier en ik lees wel weer je nieuwe avonturen.

Hele dikke kus Wilma

• 25 Maart 2011 - 17:24

Opa En Oma:

Geweldig Annemiek dat je ons zo op de hoogte houdt! In het voor ons al verre Portugal genieten wij in het internet-cafe van je verhalen, veel plezier en pas goed op jezelf en je vriendinnen!
    Knuffel van ons beiden.......oma.

• 25 Maart 2011 - 20:59

Annemarie En Leen:

en.....hoe is het dan in Nieuw Zeeland? wat een belevenissen!!!!! we zijn weer benieuwd naar je volgende verhalen.....

• 27 Maart 2011 - 08:47

Mama:

Hey "wereldreizgster" <3

Ben net virtueel bij je geweest in Nelson, NZ. Zuuuuuucht, mooie stranden ( hoop dat jullie daar nog kunnen liggen / zonnen) . De NelsonMarket, lijkt me super leuk. TragalgarStreet & BridgeStreet......leuk leuk leuk.

Je weet dat ik niet zo een PC mama bent, maar dit vindt ik toch wel erg leuk om te doen hoor, jouw zo volgen en opzoeken waar je bent op dit moment. Nou, meis Have a lot of Fun and enjoy your time @ NZ

Dikke Kunf & Kuzzzz

• 28 Maart 2011 - 16:54

Judiith!:

Heeeeeey wijffie! Wat onwijs gaaf allemaal zeg..echt heerlijk! Lekker van het zonnetje genieten en zeker ook van al het moois en nieuws wat je om je heen ziet. Haha zomaar even Usher zien optreden, not fair!(6) Haha grappig dat je Kelly misschien gaat opzoeken. Nou geniet van je campertje en k volg je!
    xxxxx

• 31 Maart 2011 - 20:46

Fam Coorn:

Heerlijk om je verhalen te lezen.
    Zou stiekum wel met je willen ruilen ha ha ha
    Goh daar al zulk lekker weer dat maakt het extra heerlijk.
    Geniet er nog van!
    Groetjes van ons