UnderWater World - The real life - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu UnderWater World - The real life - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

UnderWater World - The real life

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 Januari 2013 | Australië, Mooloolaba

EEN BAAN, jaja! 1 dag na mijn reisverslag hing er een nieuwe flyer op het prikbord: ''GEZOCHT: MENSEN MET EEN LACH'' Dit ging over UnderWater World (Daar was ik 3 dagen eerder geweest, erg toevallig dus) dus ik dacht Waarom niet?? Ik heb ze een mail gestuurd, en werd dezelfde dag gebelt om de volgende dag langs te komen voor een sollicitatie gesprek; TOP! De volgende ochtend trok ik mijn zwarte kleding aan (alle baantjes & sollicitatie gesprekken zijn in het zwart) en LIEP ik naar UnderWater World, wat een kleine 5 minuten lopen is! Het was een kort maar krachtig gesprek, en ik zou 's middags gebelt worden of ik werd aangenomen of niet.. Ik ging lekker shoppen met Thijs om de tijd de ''doden'' en toen we naar de bus liepen ging mijn telefoon... ''Hi, This is Robyn from UnderWater World, We would LOVE to have you in our team!'' JEEEEJ MIEK HEEFT EEN BAAN! Dus nu ben ik een hard werkende jonge dame! Ik werk 4 dagen per week in UnderWater World als Photographer/Entertainer Mijn werk houdt het volgende in:

Een shift is 5 uur, stel ik werk van 12.00 tot 17.00:

12.00 - 13.00 Capture: Het maken van foto's van mensen voor een groen scherm, wat later bewerkt word met onder water wereld.
13.00 - 14.00 Productie: Het bewerken van de gemaakte foto's, ze uitprinten, uitsnijden en in een pakket doen.
14.00 - 15.00 Sales: Het verkopen van de foto's, dus je mooiste lach opzetten en je beste verkooppraatje houden!
15.00 - 16.00 Capture: Het maken van de foto's van mensen voor een groen scherm.
16.00 - 17.00 Sales: Het verkopen van de laatste foto's, om 17.00 sluit UnderWater World.

Ik doe dus elke uur wat anders, wat het ontzettend leuk houdt!
Nog steeds werk ik in het hostel voor gratis accommodatie, 3 dagen, dus ik werk nu letterlijk elke dag!

De afgelopen 3 weken heb ik wat ''rijker'' geleefd, ben een paar keer uit lunchen en uit eten geweest, All You Can Eat uiteraard.. fantastisch! Ik haal nog steeds eens per week mijn cappuccino at Gloria Jean's Coffee & af en toe trakteer ik mezelf op sushi. Ik ben ook 2 keer naar de bioscoop geweest, 1 keer met Daniela & Izzy naar de laatste Twilight film, een meidenavond dus.. En laatst zijn we met een groep van 10 mensen naar ''Life of Pi'' geweest, hebben jullie vast wel iets van gehoord? WAUW. Wat een mooie film was dat zeg. Ik leef nu dus eigenlijk echt gewoon het normale leven. Ik ''woon'' in Mooloolaba, ik heb een échte baan, ik doe leuke uitstapjes.

Een week of 2 terug had ik een puzzel gekocht (Welja waarom niet!) van de kaart van Australië, en op een avond zaten we met z'n 3en (ik, Nolwen & Janessa) op het balkon een beetje te niksen.. Dus ik stelde voor om een puzzel te maken, Alsof ik vertelde dat ik een ontzettend lekker avondmaal had gekookt zaten we binnen de kortste keren met 10 MAN de puzzel te maken! Ontzettend grappig, en ook zo leuk! Tegenover het Hostel is een Bowls Club (soort jeule de boules) voor 5 dollar per persoon kan je de hele dag Bowls spelen, wat we dus ook gedaan hebben afgelopen week, we begonnen om 4 uur met bowls, namen wat biertjes & gingen rond 7 uur uit eten met 30 MENSEN, naar een Thai, HEERLIJK! Vooral deze week zijn er erg veel longtermers vertrokken, het word steeds stiller op de staff floor en de overgebleven mensen hebben ook steeds minder zin om zich bij de nieuwe mensen te voegen.. Omdat onze groep gewoon ''onze groep'' is/was. Morgen vertrekken er weer 2 mensen & volgende week vertrekken er weer 2.. Ik zit hier nu ruim 2 maanden in dit hostel en heb het nog steeds fantastisch naar mijn zin, maar ik merk wel dat ik het hostel af en toe een beetje zat ben. Elke dag hetzelfde liedje. Het word tijd om te sparen & plannen te maken!~

Afgelopen nacht (2 uur 's nachts bij mij!) was het tijd voor een FLINKE skype sessie.. Met de hele familie van Hulzen jawel! Oma, Opa, Tante Nel, Judith, Pap, Auk, Pim & Bram kwamen voorbij op de camera, was een erg leuk gesprek! Skype doet me wel goed als ik even zin heb om iemand te spreken, want elkaar ZIEN en HOREN is soms ERG fijn!

Bij UnderWater World werk ik voor Magic Memories, dit bedrijf heeft vestigingen in Australië, Nieuw Zeeland, Engeland & Amerika. Binnekort opent het een paar vestigingen in Honolulu (Hawaï, ja!) Mijn baas, Robyn, is een super toffe meid & we hebben het vaak over de andere vestigingen, want ik kan in ELKE vestiging aan het werk als ik wil. Veel mogelijkheden dus! Dit hou ik zeker in mijn achterhoofd voor de toekomst.
Januari is alweer over de helft, het is nog steeds 30 graden elke dag, ontzettend warm in de avond, dus kan er af en toe niet eens van slapen! Ik zou stiekem wel een dagje sneeuw willen. ;)

Ik zit sowieso nog tot eind februari/begin maart in Mooloolaba, om te werken & te sparen en een reisplan te maken.. The real life dus!

Dit was het wel weer even voor nu! Hou vooral mijn facebook pagina in de gaten, want ik zet er ONTZETTEND veel foto's op de laatste tijd. :D

TOEDELOE TOEDELOE TOEDELOE

  • 22 Januari 2013 - 10:30

    Pap:

    Lieve Miek,

    Spype was TOP
    Je leven daar is TOP
    Your real life is TOP
    What more can you wish???

    Love you........

  • 22 Januari 2013 - 13:44

    Pap:

    Skype is even better!!

  • 15 Juni 2013 - 15:15

    Martin De Haan:

    Ja hallo Annemiek,
    hoe is het nou? hier een beetje mooi weer en dan die regen en wind, heerlijk als je elders in de wereld zit met constanter weer, ha ha.
    hier alles oke, iedereen werk of zit op school. met opa gaat het lekker en da`s dan geen zorgen.
    groet van allen en dus ook van Noa.
    Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1494
Totaal aantal bezoekers 16684

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: