Mooloolaba - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu Mooloolaba - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

Mooloolaba

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 November 2012 | Australië, Cottesloe

1 hele goede dag iedereen!

Ik dacht, het word weer eens tijd voor een bericht voordat ik al mijn avonturen vergeet!
De laatste dag in Perth ben ik de stad in gegaan, naar de Bell tower, een toren met enorm grote oude bellen, die kon je zelf ook ''rinkelen'' en ik kreeg zelfs een certificaat, geweldig. xD In de stad heb ik ook een bankaccount geopend, als ik een baantje vind kan daar dus mijn salaris op gestort worden. Ik heb vrijdag 10 november Perth en de westkust achter mij gelaten, ik werd 's avonds door Natasha en Nicky naar het vliegveld gebracht, 2 meides met wie ik erg leuke avonden in Perth heb gehad.
Ik vloog midden in de nacht van Perth naar Brisbane en nam zaterdagochtend de bus naar Mooloolaba.

Zit nu inmiddels anderhalve week in Mooloolaba, de stad waar ik vorig jaar de beste tijd van mijn leven had. En ik zeg je eerlijk, ik was een beetje bang dat ik te hoge verwachtingen had, omdat de mensen van vorig jaar er dit keer natuurlijk niet zouden zijn... Maarrrrrrr ik heb het nu NOG beter naar mijn zin dan de vorige keer!
Ik kwam hier aan op een regenachtige zaterdagmiddag, BAH, erg jammer, want dan verveel je je snel! Ik werd voor 1 nacht in een kamer geplaatst met Kat, een 18 jarig meisje uit Nieuw Zeeland, die hier een jaar aan de universiteit studeert. Het was zaterdag en dat was barbecue-night, dit houd in; een wit stuk sandwich, 1 worst & wat sla.. Maar ach, gratis he!

Dat weekend stond vooral in het teken van mijn kleding wassen en alles een beetje op orde brengen. Ik verhuisde toen naar een kamer met 3 meides, Katy, Chelsea & Janessa zij waren hier al een aantal weken & Janessa zou een paar dagen later vertrekken dus gingen we zondagavond (ja, ZONDAGavond) met zijn allen uit als afscheid. Erg gezellige avond gehad! In dit hostel (Mooloolaba Backpackers) werk ik 3 ochtenden in de week, ik maak de kamers schoon & de badkamers. Dit doe ik voor gratis accommodatie. Dat is erg fijn! Want accommodatie is DUUR hier. Vooral met kerst & oud en nieuw! Na 2 nachten in de kamer met de 3 meides, verhuisde ik naar de kamer van Daniela (Fins meisje) en Izzy (Isabel, Duits meisje) met hun heb ik elke dag leuke dingen gedaan, en toen werd ik door Izzy uitgenodigt in hun kamer. TUURLIJK! Dus al mijn zooi weer ingepakt en verhuisd naar hun kamer. Super gezellig! Wel een top bunk, het bovenste bed. Maar ach! Slapen is slapen! Het ''vriendje'' van Izzy, Angus, was op maandag jarig dus zijn we met zijn allen met drank en voedsel vertokken naar Port Cartwright, een strand met veel rotsen, daar hebben we de hele dag gezellig gezeten, gezond & gezwommen. TOP DAG! Elke dag is eigenlijk hetzelfde hier, je staat best vroeg op, gaat werken of ontbijten en terug je bed in, gaat naar het strand of doet de hele middag NIKS en rond etenstijd, of zelfs eerder, beginnen we met drinken (Goon, wijn in een zak van 4 liter) en hebben we enorm leuke avonden, om 22 uur moet in het hostel ''het licht uit'' dus verhuizen we onszelf naar de Van (soort volkwagen busje?? je weet wel wat ik bedoel!) of een kamer, of het strand!

Ook heb ik mijn eerste sollicitatie gesprek gehad, samen met Andreas en Bart, 2 jongens uit het hostel, we vonden alle drie dat het onwijs goed was gegaan dus wachtte gisteren in spanning af op een telefoontje.. Kregen we niet.. Bart heeft vanmorgen gebelt en wat blijkt dus; De lounge opent pas over minimaal 2 maanden ipv 1 december! Dus dat gaat niet door! Wij 3en dus best boos en teleurgesteld, want op een gegeven moment MOET je gewoon werken, óf omdat je geld op raakt, óf omdat je iets te doen wilt hebben! Deze week is mijn laatste week als schoonmaker, vanaf volgende week begin ik mijn training als receptioniste (Jeeeej!) en daar mee verdien ik 15 dollar per uur. Dus dan heb ik in ieder geval alvast een klein inkomen! Al mijn dagen bestaan uit strand, rondwandelen, niksen, drinken, zwemmen, CV's uitdelen....

Hier in Mooloolaba leef ik mijn ''dagelijkse leven'' hierdoor maak ik minder foto's & schrijf ik erg weinig op.. Ik ga proberen een reisverslag bij te houden, maar omdat ik niet veel stof heb, is Skype & Facebook een betere optie denk ik!

Ik hoop dat jullie me blijven volgen & ik heb genoeg GRATIS internet om met iedereen te kletsen! Ben nu bijna 3 weken onderweg, zit geweldig goed in mijn vel & voel me fantastisch!

Lieve lieve groetjes Annemiek

  • 20 November 2012 - 08:53

    Pap:

    Lieve Miek,

    Wéér een leuk verslag!!
    Geniet van het dagelijks leven en laat het je verrijken.
    Succes met gratis werken en wie weet levert je het een betaalde job op.

    Kus pap

  • 20 November 2012 - 09:31

    "tante"........:

    Hey meis, leuk ook hier (naast fb) nog e.e.a. van je te lezen!!!! Fijn dat je zo geniet (zelfs nog meer dan de vorige keer.......), succes met je training voor receptioniste en dan hopen dat je in dat vak aan de bak kunt!!! Zet 'm op!!!!
    xxNelxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 16682

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: