A week at the Westcoast - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu A week at the Westcoast - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Annemiek Hulzen - WaarBenJij.nu

A week at the Westcoast

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 November 2012 | Australië, Cottesloe

JA HALLO! hier ben ik weer.

Nog steeds vanuit Cottesloe, waar de zon inmiddels overuren draait..
Cottesloe is een stad 15 minuten ten westen van Perth, gelegen aan een heerlijke wit strand met lichtblauwe zee! Mijn hostel waar ik verblijf, het Ocean Beach Backpackers, ligt ongeveer 50 meter van de strand, letterlijk 50 meter, misschien zelf 40.. haha! Toen ik vorige week donderdag aankwam, was het bewolkt, en dat bleef zo tot dinsdag, regen, wolken een beetje zon, maar zonder warmte! Hier werd ik wel een béétje moe van, want als je bij wijze van naast een strand woont, en je kunt er geen gebruik van maken.. wat moet je dan doen?!

In Cottesloe heb ik mijn dagen gevuld met strand, rond wandelen, in het hostel chillen, films kijken & avondjes drinken met mensen vanuit het hostel, het hostel is vrij klein & de meeste mensen zijn hier om te werken dus voor een langere tijd. Zo maak je toch een band met mensen, de groep is wat hechter, ik paste er gelukkig zo bij, en heb het enorm gezellig met sommige mensen! Op Cottesloe beach, heb je een zandstrand, en een stuk gras, ik heb heerlijk op het gras gelegen met een Nederlands boek dat ik gescoord had in het hostel, en zo vul je weer een dag!

FREMANTLE.
Vrijdag werd ik uitgeslapen wakker, omdat ik 's avonds laat naar bed ging had ik dus geen last van een jetlag YEAH! haha. Ik besloot om naar Fremantle te gaan, omdat ik had gehoord dat dat een erg leuke stad was. NOU, ik ben er 2 keer geweest en het is een onwijs leuke, chille, relaxte stad! Ik heb daar mijn Australische simkaart aangeschaft, mijn Gloria Jean's Cappuccino gehaald & boodschappen gedaan bij Coles. Ik ben naar de Fremantle Market gegaan, een overdekte markt met 150 kraampjes, eten, drinken, kleding, souvenirs, alles! Er was ook een kleine Wildlifde Petting Zoo, een klein ''kraampje'' met een boom, daar hing een koala in! Ook stond er een vrouw met een slang & vroeg of ik deze vast wilde houden, TUURLIJK! Kodakmomentje, fototje gemaakt.
De tweede keer dat ik naar Fremantle ging, op zondag, was er een Coffee Festival (wist ik veel wat dat betekende!) de weg was afgesloten & deze stond vol met koffiekraampjes, eetkraampjes & op de weg stond om de zo veel meter een straatartiest, heb letterlijk anderhalf uur naar 1 man gekeken, hilarische vent, speelde onwijs leuk met het publiek. Deze mensen entertainen ons op vrijwillige basis dus vragen na hun act altijd om geld, ik zweer je dat deze man minimaal 500 dollar in zijn petje kreeg, niet normaal! Ook was er een Pasta eating competition, dikke mannen die borden vol pasta naar binnen schuiven,. hilarisch. In Fremantle achter het treinstation is een haven, vanuit daar vertrekken ferry's naar verschillende plaatsen waaronder ook Rottnest Island (googlen!). Ik heb leuke dagen gehad in Fremantle.


In het hostel deel ik een kamer met 4 jongens, duitsers en fransen. Erg gezellig, dat wel! Een eigen badkamer dus genoeg privacy als ik dat als vrouw even nodig heb haha. Met Peter (duits/filipijnse jongen van 29) had ik vanaf het eerste moment wel een klik, veel gemeen qua muziek & denkwijze. We besloten om samen naar Rottnest Island te gaan voordat ik verder zou reizen. Omdat samen toch iets leuker is dan alleen. Dus dit hebben wij gisteren (woensdag) gedaan.... Echt blown away gewoon hoe prachtig een eiland/strand/zee kan zijn! Om 5 uur ging ons wekkertje en om iets over 6en zaten we in de trein van Cottesloe naar Fremantle, want vanaf daar namen we de Rottnest Express Ferry naar het eiland. De tocht duurde maar 25 minuutjes, en toen we er bijna waren zagen we TOCH 1 walvis, heel eventjes kwam hij omhoog, blies water uit zijn spuitgat en verdween toen weer in de oceaan.. Rottnest Island is een eiland van 11 km lang bij 4 km breed en telt 63 stranden! Op het eiland vind je verschillende wildlife. De ''beroemdste'' is de Quokka, dat is een wallaby, een klein soort kangaroe. Het beestje word tussen de 40 en 55 cm hoog, enorm schattig dus. En al snel kwamen we ze tegen, je mag ze niet voeden, wat de meeste mensen toch wel doen, en hierdoor zijn ze totaal geen mensen schuw, ze komen zo naast je zitten, aan je tas pulleken.. Super schattig. Vanaf de ferry hadden we een fiets gehuurd zo dat we wat sneller vooruit kwamen en meer konden zien. Als eerste fietste we naar een verborgen strand dat Peter de vorige keer toen hij op ''Rotto'' was, had ontdekt, over de weg, toen het duin in, een stuk moeten klimmen en lopen en toen opeens, tussen twee rotsen BAM strand, wit zand, enorm lichtblauwe zee, intens mooi gewoon die kleuren! Hier hebben wij 2/3 uur gelegen, gezwommen, rond gekeken. prachtg! Hierna hebben we een hapje gegeten & fietste toen naar de andere kant van het eiland naar een andere strand, onderweg wat gekke beestjes tegen gekomen en af en toe gestopt voor wat toeristische foto's hihi. Op dat volgende strand hebben we ook heerlijk gezwommen, gezont en rondgelopen. Zo'n dag als deze vergeet je niet snel, een hele dag vol zon, strand, de indische oceaan, blauwe lucht! Dat maakt die frisse dagen in Cottesloe in klap goed! Na Rottnest Island ben ik onder de douche gesprongen en hadden we met het hele hostel Free Sausage Sizzle, dus gratis brood, salade en worst van de barbecue, erg gezellig! Daarna met de bende naar het strand geweest & later nog een film gekeken (GREASE) stel je voor, een groep backpackers, een beetje onder invloed van alcohol, dus met z'n allen Grease gaan kijken, álles mee zingen, álles mee dansen.. Hi la risch!

Op Rottnest Island heb ik m'n halve lijf enorm verbrand, of nouja, vooral mijn gezicht! Deze was gisteravond een beeeeeetje paars haha. Om het uur smeer ik 'm vol met creme zodat het hopelijk over een dag of 2 verandert in bruin & dan herkennen jullie me vast al niet meer! Vandaag en morgen is het onzettend warm hier, maar omdat ik verbrand ben blijf ik een béétje uit de zon. Morgenavond laat ik de westkust al weer achter me, ik vlieg midden in de nacht naar Brisbane & neem dan de bus naar Mooloolaba (lees: vorig jaar) hier begint weer een nieuw avontuur & ga ik opzoek naar een baan! Vanaf volgende week begin ik met skypen, dus dan zal ik een aantal van jullie weer kunnen zien en spreken.. leuk leuk leuk!

De foto's van Rottnest Island, en alle andere dingen, staan op mijn facebook.
Mijn Australische telefoonnummer is (+61) 04 316 042 45
Het hostel waar ik in Mooloolaba zal verblijven heeft dit adres:
75 Brisbane Rd, Mooloolaba, Sunshine Coast, Queensland, Australia 4557

Thanks again for reading my blog!

CHEERS!

  • 08 November 2012 - 08:45

    Mama :):

    Mieieieieieiek......Wat is het weer heerlijk lezen, en zeker als je zo je bed uit komt rollen :P Je loopt in de voetsporen van Floortje Dessing, alleen nog een camara ploeg erbij haha. Is toch wel handig de Australiesche hoed die in je kamer hangt :) Suc6 met je vliegreis naar Brisbane, we contacten .....<3

    Dikke Kuzzzz

  • 08 November 2012 - 19:59

    Kniertje:

    Hoi Miek wat fijn dat je weer lekker geniet en wat jammer dat je verhalen zo kort zijn zit zo te genieten als ik het leest en dan houdt het alweer zo snel op. Maar wachten met spanning je volgende verhaal af. Goede reis en tot snel. Dikke knuffel van ons

  • 08 November 2012 - 22:53

    Bianca:

    Super leuk te lezen wat je meemaakt! En wat een onwijs mooie foto's op je Facebook!
    Geniet, heb plezier, en doe voorzichtig!!!!:)
    X Bianca & Jaylinn

  • 09 November 2012 - 18:00

    Sanne:

    Schatje! <3
    Heerlijk om dit te lezen en natuurlijk stik jaloers! :p
    Volgende week jou weer zien en spreken. (Mocht wel tijd worden)
    Nog heel veel plezier liefje!
    Dikke kus en knuf van mij <3

  • 17 November 2012 - 19:12

    Len Zwaan:

    Super vet miek! Geniet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 30 Nov. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 16679

Voorgaande reizen:

15 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Mijn eerste backpack reis

31 Oktober 2012 - 30 November -0001

Back to Australia

Landen bezocht: